A szellemi tulajdonvédelmi stratégia megléte és a hasznosítás fontos alapkövei a hazai innováció sikerességének.

Egyre több magyar munkavállaló kapja már ezeket a plusz juttatásokat: rengeteg magyar vásárol így
Egyre több hazai vállalkozás ismeri fel a csekély értékű ajándéknak, mint kiegészítő juttatási formának az előnyeit. A cégek által vásárolt utalványok értéke 57 százalékkal emelkedett éves összevetésben. A társaság várakozásai szerint a karácsony előtti időszakban tovább erősödik az érdeklődés a vállalatok részéről, és decemberre akár 90 százalékkal is emelkedhet az ezt a juttatási formát használó vállalkozások száma a múlt év végéhez képest - derül ki a Rewin Magyarország Kft. közleményéből.
Látványosan nő a csekély értékű ajándék, mint kiegészítő dolgozói juttatás népszerűsége a hazai vállalatok körében: az adatok szerint az év első kilenc hónapjában 22 százalékkal több vállalkozás használta ki ezt a lehetőséget utalványban, 2023. azonos időszakához képest, miközben 57 százalékkal nőtt az utalványok volumene. E juttatási forma mellett szóló, nyomós érv a kedvezményes, 33,04 százalékos adózás is, amely révén költséghatékony módon jutalmazhatják dolgozóikat a cégek. Emellett az érintettek körébe a munkavállalók közeli hozzátartozói is bevonhatók, ami szintén nagy előny.
„A már több évtizede létező – jellegéből adódóan kiegészítő juttatásként alkalmazott – csekély értékű ajándékra leginkább az irányította rá a vállalkozások figyelmét, hogy 2024-től újra évi háromszor nyújtható, tetszőlegesen kiválasztott időpontokban: ez azt jelenti, hogy – miután a juttatás mértéke az adott év januárjában érvényes minimálbérnek legfeljebb a 10 százaléka lehet – összesen akár évi 80 ezer forint is adható ezen a jogcímen, ami már egyáltalán nem elhanyagolható tétel” – összegzi a piaci folyamatok lényegét Ruga Róbert, a Rewin Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A növekvő kereslethez az is hozzájárul, hogy a vállalatok is egyre aktívabban keresik a dolgozók megtartását, motiválását elősegítő megoldásokat, hiszen az elmúlt években a korábbinál magasabb szintre ugró infláció nyomán – érthetően – a munkavállalói igények is megnövekedtek. Emellett Magyarországon az is jellemző, hogy a munkavállalók szeretik az utalványban kapott juttatásokat, hiszen kézzel fogható, mindennapi vásárlásra használható eszközről van szó, amely széles körben, számos termékcsoport vásárlására is felhasználható.
Ruga Róbert szerint az a lehetőség, hogy akár évi három alkalommal is adható, a szezonális hatásokat is felerősíti az utalványoknál. Így az átlagosnál jóval élénkebb érdeklődést hozott a húsvéti, az iskolakezdést megelőző, illetve előreláthatólag a karácsony előtti időszak is. A karácsony előtti hetek persze érthetően csúcsszezonnak tekinthetők az utalványok szempontjából is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ügyfelek körében végzett előzetes igényfelmérések alapján az idei karácsonyi szezon különösen erős érdeklődést hoz majd, és az utalványt alkalmazó cégek száma 2024. végére akár 90 százalékkal is nőhet az egy évvel korábbihoz képest, miközben a volumenben ennél nagyobb mértékű emelkedés is elképzelhető.
„A csekély értékű ajándék, mint juttatási forma jelentősége tovább nőhet 2025-ben is, részben azért, mert az ezt már használó vállalkozások még jobban kihasználják a rendelkezésükre álló kereteket, illetve azért is, mert újabb cégek is csatlakoznak majd az érintett körhöz” – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


