Május végén vagy júniusban dönt a Standard and Poor's a Deutsche Telekom - és így a német távközlési cég többségi tulajdonában lévő Matáv - nemrég pozitív figyelőlistára vett besorolásáról - áll az MTI szerint a nemzetközi hitelminősítő Londonban kiadott szektorjelentésben, amely szerint a Pannon GSM-nek újítania kell, ha meg akarja őrizni máris erodálódó magyarországi piaci részesedését. A jelentésnek nincsenek piaci hatásai, a szektor most nem az adósságról szól, az S&P hatása jóval kisebb mint 3-4 évvel ezelőtt. A hitelminősítő véleménye a Matáv esetében még érdekes, de minimalizálódó adósságállomány görgető Pannon GSM esetében sok jelentősége nincsen.
Az S&P az európai távközlési jelentésében kiemeli, hogy 2004-ben tovább folytatódik a szignifikáns méretű szabad cash-flow termelés., jelentős mértékű adósság leépítő kapacitás, amelyek felvetik az akvizíciós hajlam feltámadásának lehetőségét, vagy a részvényesek felé irányuló növekvő kifizetéseket.
A hitelminősítő közölte, hogy május végén vagy júniusban dönt a Deutsche Telekom besorolásáról, ami a cég gyakorlata szerint a DT stratégiai befektetésének, a magyar Matávnak a besorolását is érinteni fogja.
Az S&P - az esetleges, bár nem garantált későbbi felminősítés előzetes mozzanataként - márciusban helyezte pozitív figyelőlistára a Deutsche Telekom és a Matáv hosszú lejáratú vállalati adósságainak egyaránt "BBB plusz" - még befektetésre ajánlott, de spekulatív elemeket is tartalmazó - adósminősítési besorolását, a német távközlési vállalat vártnál sokkal jobb eredményeire és adósságcsökkentésére hivatkozva.
A Matávról a Standard and Poor's mostani európai szektorjelentése azt írta, hogy a magyar telefoncég önállóan mért teljesítménye is erőteljes volt és javult tavaly, a magyar piacon terjedő liberalizálás, a Matáv vezetékes üzletágára ebből eredő nyomás, a mobilpiac fokozatosan éleződő versenye és a forint kilengései ellenére is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jelentés ugyanakkor az "A mínusz" besorolású Pannon GSM-ről azt írta: a legfőbb kockázat a magyar mobilszolgáltató 35,4 százalékos piaci részesedésének további esetleges eróziója az erős verseny közepette. A piaci részesedésért folyó versenyt tekintve a Pannon volt tavaly a leggyengébb szereplő a magyar piacon, és a cégnek újdonságértékű termékekkel és árképzési tervekkel kell előállnia, ha meg akarja őrizni pozícióját a telítettség felé tartó magyar mobilpiacon - áll a Standard and Poor's európai szektorjelentésében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








