Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Kiemelten kezelik a magyar szülők gyermekeik megfelelő iskolázását, amiért plusz kiadásokat is hajlandóak vállalni – derült ki a Magyar Bankholding friss reprezentatív kutatásából. Tanév elején a legnagyobb mértékben a ruházkodás költsége terheli meg a családi kasszát, míg év közben a különórákra költenek a legtöbbet a szülők. A felmerülő kiadások finanszírozását tekintve leginkább az adott havi bevételükre támaszkodnak, de vannak, akik hitelt is igénybe vesznek az iskolakezdési szezonban.
A nyár vége minden évben kihívások elé állítja a szülőket az iskolakezdés során felmerülő többletkiadások miatt, ennek ellenére mindent megtesznek azért, hogy gyermekeik megfelelő oktatási eszközökhöz jussanak. A Magyar Bankholding megbízásából készült reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 62 százaléka szerint a ruházkodás és a cipővásárlás költségei a legjelentősebbek a családok számára. Második helyen a taneszközök – füzetek, írószerek és tankönyvek – szerepeltek (40%), míg harmadik helyre az iskola utáni extra tevékenységek, például a sporttevékenységek és a különórák finanszírozásai kerültek (31%).
Bár jellemzően a tanévkezdés jár az egyik legnagyobb kiadással az év során, a szülők még az iskolakezdési szezont követően is extra költségeket fordítanak az oktatásra. A válaszadók 46 százaléka mondta azt, hogy év közben az iskolán kívüli plusz tevékenységekre – szakkörök, különórák, tanfolyamok –, 36 százaléka pedig az informatikai eszközök vásárlására fordít nagyobb összeget. Évközi extra kiadásnak számít még a sportszerek és sportruházatok megvétele (23%), valamint a lakhatás biztosítása kollégista gyermekeik számára (21%).
Felmerül a hitel is
A kutatás kitért arra is, hogy a felmerülő plusz kiadásokat milyen forrásból tervezik idén finanszírozni a megkérdezettek. Az extraköltségeket túlnyomó részt az aktuális havi bevételből (51%), vagy kifejezetten az erre az időszakra félretett összegekből finanszírozzák (39%), amelyre átlagosan 4,5 hónapig spórolnak.
A megtakarítás mellett megjelenik a banki hitel is, mint finanszírozási forrás. A kutatásban résztvevők 15 százaléka vett már fel hitelt gyermekneveléssel kapcsolatos kiadások fedezésére, közülük 10 százalék pedig elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben is igénybe vegyen valamilyen hitelterméket. A lakosság 20 százaléka egyelőre még nem élt ezzel a lehetőséggel, de úgy gondolja, hogy a jövőben szükséges lehet a hitelfelvétel.
A korábban már hitelfelvétellel élő válaszadók 43 százalékban személyi kölcsönt, 20 százalékban pedig hitelkártyát vettek igénybe gyermeknevelési költségek miatt, több mint kétharmaduk pedig kisebb, maximum 500 ezer forint értékig terjedő összegben gondolkozott. A kisebb kiadások finanszírozására a legjobb megoldást a személyi kölcsönök, illetve a hitelkártya konstrukciók olyan kedvező feltételű hitelterméket biztosít, amelyek azonnali megoldást jelenthetnek egy olyan időszakban, mint az iskolakezdés
– mondta Somogyi Péter, a Magyar Bankholding lakossági üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A válaszadók 46 százalékban informatikai eszközök – tablet, számítógép, mobiltelefon – megvásárlására, 31 százalékban a hazai felsőoktatási költségek fedezésére, 28 százalékban pedig taneszközök finanszírozására vesznek fel leginkább hitelt.
Áruhitel vagy személyi kölcsön? Találd meg a legjobb ajánlatokat a Pénzcentrum kalkulátorával!
Zsebpénzt továbbra is készpénzben adunk
Egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban a zsebpénz – a megkérdezettek majdnem háromnegyede (73%) ad valamekkora összeget gyermekének. Gyakoriságot tekintve a válaszadók 44 százaléka a heti, 20 százaléka pedig a havi zsebpénzt részesíti előnyben. Havi összeget tekintve átlagosan 3 és 5 ezer forint között (26%), illetve 5 és 10 ezer forint közötti (23%) összeget adnak a szülők, de a válaszadók 10 százaléka 10 és 20 ezer forint közötti zsebpénzt is biztosít gyermekük számára.
Az egyre népszerűbb kártyahasználat ellenére a zsebpénzt jelentős részben készpénzben kapják a gyerekek (80%). Ezt a legtöbb gyermek étkezésre (69%), szórakozásra (47%) és ruházkodásra (21%) költi, de közel egyharmaduk (31%) rendszeresen félreteszi a kapott összeget.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








