Már a környezetbarát építési technológiák behatóbb megismerése közben is tapasztalhattuk, Nyugat-Európában általános tendencia, hogy a pénzügyi intézmények és az állam is kamatcsökkentéssel támogatja azon ügyfeleket, illetve állampolgárokat, akik a hagyományos szemlélettel felhagyva, a környezetet óvó megoldást választanak.
Nemrégiben jelent meg az első "zöld" hitelkártya, amely bizonyos kedvezményekben részesíti a bio, illetve környezetbarát termékeket vásárlókat, illetve a befizetett kamatok felét környezetvédelmi célok támogatására fordítja. A szakértők szerint azonban, bár értékelendő a legnagyobb brit kártyakibocsátó igyekezete a környezet védelmét támogatni kívánó ügyfelek ösztönzésére, az e célra megszületett hitelkártya-konstrukció hagy némi kívánnivalót maga után.
Elsőként ki kell emelnünk, hogy azon ügyfelek, akik hónapról hónapra kamatmentesen veszik igénybe a kibocsátó által rendelkezésre álló hitelkeretet, vagyis minden alkalommal a teljes összeget visszatörlesztik, a zöld kártya kibocsátásával nem járulnak hozzá a környezetvédelmi projektek támogatásához, hiszen a kibocsátó számára magatartásuk veszteséges és a "jótékonysági" céloktól forrásokat von el.
Azok számára pedig, akik a kamatmentességet nem tudják kihasználni, jobb megoldás is létezik a viszonylag magas kamatokkal rendelkező kártyánál, amely csupán a "zöld"-nek minősített termékek esetében nyújt kamatkedvezményt. Az egyéb konstrukciók választása miatt "megmaradó" kamatkülönbözetet pedig az ügyfél saját elgondolása szerint használhatja fel környezetvédelmi célokra, vagy akár affinity kártyát is vásárolhat.
A legnagyobb kibocsátó zöld kártyája azok számára jelenthet jó megoldást, akik sokat utaznak tömegközlekedéssel, illetve nagyobb mennyiségben vásárolnak bio élelmiszert, ebben az esetben ugyanis a piacon jellemző kamatoknál kedvezőbb feltételek vonatkoznak a kamatmentes periódus alatt vissza nem fizetett hitelösszegre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Bár hazánkban jelenleg nem találkozhatunk hasonló konstrukcióval, mert a környezetvédelmi szempontok jelenleg eléggé hátul szerepelnek az ügyfelek fontossági listáján, a globálisan jellemző trendből kiindulva, mindenképpen valószínűsíthető későbbi megjelenésük.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








