A fogyasztóvédelmi hatóság legfrissebb adatai szerint decemberben ismét csökkent számos termék kiszerelése a magyarországi üzletekben.
Bizonyított, hogy a túlzott UV sugárzás összefüggésbe hozható a bőrdaganatok gyakoribbá válásával, ezért naptej nélkül kifejetetten veszélyes akár csak 10 percet is eltölteni fedetlen bőrrel a tűző napon. Azonban nagyon nem mindegy, milyen terméket választunk: amerikai bőrgyógyászok elmagyarázták, mitől drága a drága naptej, és hogy mire figyeljünk a számunkra legmegfelelőbb termék kiválasztásakor.
Az UV-védelem az éghajlatváltozás és az ózonréteg vastagságának változása miatt manapság egyre fontosabb, hiszen köztudott, hogy az UV-sugárzásnak rövid és hosszú távú következményei is vannak, nemcsak a bőrünket, hanem a szemünket illetően is.
A túlzott UV sugárzás összefügg a bőrdaganatok gyakoribbá válásával, ezért kell kerülni a túlzott napozást. Ennek elsődleges módja, hogy 11-15 óra között árnyékba húzódunk, és amikor a napon tartózkodunk, akkor öltözzünk úgy, hogy védjük vállunkat, hátunkat, végtagjainkat. Emellett használjunk megfelelő napvédő krémet – írja a Nemzeti Népegészségügyi Központ az oldalán.
Fontos, hogy legalább fél órával azelőtt kenjük be magunkat napvédő krémmel, mielőtt kimennénk a napra, és olyan mennyiséget kenjünk a bőrünkre, hogy azon egy filmréteget képezzen. A legtöbb krém vízoldékony, így fürdés közben leoldódik a bőrről, éppen ezért fürdés után ismét kenjük be bőrünket. Általános tanács, hogy napjában többször, legalább 3 óránként használjuk. A naptej kiválasztása azonban nem egyszerű feladat 2023-ban, hiszen a reklámok alapján nagyon nehéz tájékozódni, mind azt ígéri, ő a legjobb.
De vajon tényleg nagy a különbség a piacon kapható olcsó és drága naptejek között? A Huffpost friss cikkében bőrgyógyászok, kozmetikai szakemberek, vegyészek járják körbe a kérdést, és adnak tanácsokat, hogy a lehető legtöbbet kapd a pénzedért.
Lehet, hogy egyes termékeket könnyebbnek érzed a bőrödön, könnyebben felszívódnak, vagy olyan összetevőket tartalmaznak, amelyek további előnyöket nyújtanak, például peptideket, hialuronsavat vagy antioxidánsokat tartalmaznak. Fontos azonban megjegyezni, hogy a drága és az olcsó fényvédő krémeknek ugyanolyan mértékű fényvédelmet kell nyújtaniuk
- mondta el a lapnak Dr. Brendan Camp bőrgyógyász.
A különböző fényvédők hatóanyagai valóban nagyon hasonlóak, függetlenül attól, hogy mennyibe kerülnek. Ezeknek a készítményeknek fényvédő összetevői fontosak, nem pedig a nem aktív összetevők, amelyek csak a termék kinézetét és tapintását befolyásolják
A hordozóanyagokban előfordulhatnak eltérések, például az, hogy olajmentes-e vagy olyan összetevőket tartalmaz, amelyek további bőregészségügyi előnyöket kínálnak. Sok nagyszerű termék és készítmény létezik, de gyakran ki kell próbálni többet is, hogy megtaláljuk azt, amelyik az egyéni bőrtípusunknak és rutinunknak a legjobban megfelel
- mondta mondta Dr. Brian Hibler bőrgyógyász. Ezeknek az egyéb összetevőknek a keveréke okozhatja az árkülönbséget, így előfordulhat, hogy egy drágább márkát az esztétikai hatás vagy az extrák miatt részesítik előnyben.
Vannak 'intelligens fényvédők', amelyek hidratáló összetevőket tartalmaznak antioxidánsokkal együtt, amelyek segítséget nyújtanak a környezeti hatások, például a szénhidrogének, a szennyezés és az UV-sugárzás okozta szabadgyökös oxidáció elleni küzdelemben
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– fejtette ki Dr. Hibler, majd hozzátette:
Amit szintén fontos figyelembe venni, azok az extra adalék-, illetve illatanyagok és tartósítószerek jelenléte, melyek a bőr érzékenységéhez vezethetnek, és tulajdonképpen szükségtelenek egy fényvédő készítményekben.
A marketing szerepe
A marketing és a márkaépítés olyan tényezők, amelyek bizony jócskán felhajtják a naptejek árát, tehát a drága nem mindig jelent jobbat" - mondta Dr. Melanie Palm, a Art of Skin bőrgyógyász szakorvosa. Mint minden fogyasztási cikk esetében, sokan vonzódnak az izgalmas címkékhez és a megnyerő kinézetű flakonokhoz. Előfordulhat, hogy egyszerűen azért választanak egy adott terméket, mert az influencerkampányok miatt az közösségi médiában felfigyeltek rá.
Megfelelően alkalmazva a drogériában kapható SPF 30-as fényvédő krémnek ugyanolyan jól kell védenie bőrét a naptól, mint egy luxusmárka drága SPF 30-as fényvédőjének.
"A drágább naptejek nem feltétlenül hatékonyabbak, mint olcsóbb társaik" - mondta Palm, hiszen
valójában rengeteg olyan olcsóbb napvédő krém létezik, amely hatékonyabb, mint a drágábbak.
Az Amerikai Bőrgyógyászati Akadémia (AAD) azt ajánlja, hogy olyan fényvédő krémeket keressünk, amelyek legalább SPF 30-as védelmet nyújtanak, széles spektrumú lefedettséget biztosítanak, és vízállóak. A legjobb fényvédő az, amelyet szívesen használsz, és megfelel az ajánlott kritériumoknak. Nem minden készítmény fog jól működni nálad, hiszen ha például pattanásokra hajlamos a bőröd, előfordulhat, hogy bizonyos összetevők eltömítik a pórusokat és felerősítik a problémát.
A drágább naptej megvásárlása is kontraproduktív lehet, ha az árcédula miatt úgy érzi a fogyasztó, hogy be kell osztania, és ezért nem használ belőle eleget, vagy nem viseli naponta.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








