Hamarosan véget ér az idei kötelező gépjármű felelősség biztosítási (kgfb) kampány, hiszen aki váltani akar, annak 2011. december 1-ig fel kell mondania érvényben lévő szerződését. Az eddigi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy sok autós hagyja az utolsó pillanatra a váltást. Mire figyeljenek a későn ébredők?
Idén november elején is nagy csinnadrattával indult a versengés a biztosítótársaságok között az autósok kegyeiért. Az előrejelzések csendes kgfb-kampányt jósoltak, mondván, hogy az elmúlt években olyannyira lecsökkent a kötelező biztosítás díja, hogy abból további engedményt a társaságok már nem tudnak adni. Főként úgy nem, hogy időközben a kormány jelezte: 30 százalékos baleseti adót vezet be, amelyet a kötelező után pluszban kell befizetniük az autósoknak.
Az élet azonban rácáfolt az előrejelzésekre. A kgfb díjak tovább csökkentek, így az autósoknak idén is érdemes utánajárniuk, vajon megéri-e biztosítót váltaniuk. Az azonban nem mindegy, hol járunk ennek utána. Az idei kampány másik nagy tanulsága ugyanis, hogy az eddig biztosnak gondolt független biztosítási alkuszcégek honlapjai pontatlanok - legalábbis ezt állítja a magyar biztosítók érdekképviselete. Ilyen esetben az autós nem tehet mást, minthogy több helyen kalkulál, majd megkérdezi a régi és a leendő biztosítóját is arról, mennyi az annyi.
A kiszámolt díj azonban még nem minden. Az idei esztendő harmadik tanulsága, hogy a biztosítók számtalan kedvezményt kínálnak az autósoknak. A közalkalmazottaknak, a kisgyermekes szülőknek járó engedmények mellett kedvezményt kaphatnak azok is, akik a kötelező mellé valamilyen más biztosítási termékkel is rendelkeznek, vagy hajlandóak kizárólag online intézni biztosítási ügyeiket.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A fentieken túlmenően azonban még számos nehezen megválaszolható kérdés merülhet fel az autósokban. Miért és miként változott meg a bonus-malus besorolás rendszere? Hogyan hat idén a baleseti adó a GFB díjakra? Mit kell tenni biztosítóváltáskor Meddig kell befizetni a díjat? A Pénzcentrum.hu, Magyarország vezető lakossági pénzügyi portáljaként 2011. november 21. és 2011. november 27. között cikksorozatot indít, hogy segítse a későn ébredő autósokat abban, hogy ki tudják választani a nekik legmegfelelőbb kötelezőt!
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








