A nemzeti versenyhatóság alapvetően nyitott a vállalkozásokkal való együttműködésre még olyan súlyos versenyjogi jogsértések tekintetében is, mint a közbeszerzési kartellek.
Engedélyezték a 100 százalékban növényi olaj alapú dízel-üzemanyagot Németországban, így a jövő évtől már ezt is lehet tankolni az azt kezelni képes járművekbe. Ugyanakkor házilag barkácsolni, és étolajat tölteni a dízel autónkba még mindig nem jó ötlet: nem csak azért mert meghibásodhat a kocsi, hanem azért is, mert ha elkapják az illetőt, akkor komoly pénzbüntetést fizethet.
Eddigis lehetett hidrogénezett növényi olajat keverni a gázolajhoz, most viszont Németországban olyan dízelt is engedélyeztek, amely 100 százalékban paraffinos üzemanyag. Ezt többek között hulladékanyagokból és növényi olajokból állítják elő, és hidrogénezéssel teszik a járművekben is használhatóvá. Ugyanakkor az ADAC arra hívja fel a figyelmet, hogy ezt nem szabad összekeverni a tiszta növényi étolajjal, amit a régebbi dízelekben előszeretettel használnak az autósok.
Karsten Schulze, az Német Autóklub technológiai elnöke üdvözli a döntést, mint kifejtette, a meglévő járművek üzemanyagainak klímabarát továbbfejlesztése fontos lépés a klímavédelmi célok elérése felé.
A gyártóknak mostantól új járműveket kell tervezniük növényi olajos dízelolaj használatához, és ellenőrizniük kell a régebbi modellek kompatibilitását. A BMW itt pozitív említést érdemel. A gyártó minden dízelmodellt, még a régebbi járműveket is jóváhagyta paraffinos üzemanyaggal történő üzemeltetésre az EN 15940 szabványnak megfelelően
- mondta az elnök. A szervezet azt reméli, hogy más gyártók is követik a példát, és gyorsan kiadják a megfelelő járműengedélyeket a fogyasztók bizonytalanságának megszüntetése és az üzemanyag szélesebb körű elterjedése érdekében. Ugyanis az újfajta üzemanyagot nem minden autóba lehet majd tankolni. Az erre alkalmas járműveknél vagy a tanksapkánál található egy XTL-felirat, vagy a kézikönyvben tesznek említést erről. A németországi kutakon is ezzel a három betűvel jelölik az újfajta üzemanyagot, hogy az arra nem alkalmas autókba véletlenül se tankoljanak ilyet a vásárlók.
Nem jó ötlet sima étolajat vagy fűtőolajat tankolni
Korábban már a szervezet is felhívta a figyelmet arra, hogy hiába drágultak meg borzasztóan az üzemanyagok, nem jó ötlet sima, használt étolajat tankolni. Mint a szakértők kifejtették, a legnagyobb probléma a viszkozitás jelentős különbsége a hagyományos dízelhez képest. A növényi olajok indítási nehézségekhez vezetnek, és negatívan befolyásolják a motor teljesítményét és élettartamát.
Ráadásul a modern dízeljárművek befecskendező szivattyúját és befecskendező fúvókáit nem a növényi olajokhoz tervezték, ami azt jelenti, hogy az égés nem optimális. Nemcsak a motorteljesítmény csökkenése várható, hanem középtávon a motor és az üzemanyagrendszer is tönkremehet. Ezen kívül lerakódások és dugulások képződhetnek az üzemanyagszűrőkben és -vezetékekben. Az el nem égett növényi olaj is bekerülhet a motorolajba, ami motorkárosodást okozhat. Sőt, a növényi olajok savas összetevői megtámadhatják a tömítéseket és gyakorlatilag elporlasztják őket.
A módszer esetleg a régebbi autókban működhet, mert azok sokkal alacsonyabb befecskendezési nyomással működnek. Ráadásul gyakran nem rendelkeznek precíz érzékelőkkel, amelyek azonnal észlelnék a futási viselkedés különbségeit, ha nem megfelelő üzemanyagot használnak. Ez az oka annak, hogy a régebbi dízelmotorok, legalábbis bizonyos esetekben növényi olajjal is elműködnek. Ezeknek a motoroknak az élettartama azonban hosszú távon is korlátozott - tették hozzá.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








