Megtartotta éves rendes közgyűlését az AutoWallis Csoport. A tavalyi rekordárbevétel mellett elért eredményt az intenzív terjeszkedés finanszírozására fordítják.
A legerősebb és legnagyobb hatótávolsággal rendelkező Nissan Leaf e+ járt nálunk, amelyet külsőre sok minden nem különböztet meg a kisebb akkus változattól. Az importőr úgy zsonglőrködött az árlistával, hogy az összes Leafre lehessen igényelni valamennyi állami támogatást. A nagyakksis Leaf az élhető méretek mellett az emberek 90 százalékának elégséges hatótávot kínál.
A Nissan Leaf lehet az egyik legnagyobb nyertese az új elektromos autós pályázatnak, hiszen az importőr úgy zsonglőrködött az árlistával, hogy a kisebbik (40 kWh-s) akkuval szerelt verzió minden egyes kivitele beférjen a legmagasabb 2,5 millió forintos támogatási sávba - 12 millió forint alá. Így pedig a legalapabb, Visia felszereltségű modellt már 8 millióért el lehet hozni, a vételár pedig félmilliónként ugrik a felszereltségi szintek között, egészen 9,5 millió forintig.
Nálunk most az eddigi legerősebb, illetve legnagyobb hatótávval rendelkező Leaf e+ járt teszten. A 62 kWh-s akku miatt ezt már nem tudta a Nissan beszuszakolni 12 millió alá, de a 15 milliós plafonba bőven belefér ez a változat is, úgyhogy másfél milliót ezekre is ad az állam. Így pedig a papíron 385 kilométeres hatótávú Leaf e+ legkevesebb 12 millió forintba kerül, a csúcsot jelentő Tekna-felszereltségért pedig 12 millió 890 ezer forintot kell fizetni az állami támogatás levonása után.
Minden változik, a lényeg nem
A második generációs Leafen nem sok minden változott a 2018-as bemutatása óta. A tesztautónkban gyakorlatilag minden benne volt, amit a Leaf ma tud: a Bose hifin és az automata reflektoros LED fényszórón át az amúgy elég kényelmes, félbőr ülésekig az összes kényelmi funkció.
Aki ilyen autóban gondolkodik, annak jó tudnia, hogy a kulcsnélküli nyitás/indítás minden Leafben alap, ahogy a hottérfigyelő, a távtartós tempomat és a sávtartó is. Szintén minden Leafbe jár a Nissan egyik legnagyobb találmánya: az e-Pedal funkció, amivel már tényleg olyan egyszerű közlekedni az autóval, mintha valami dodzsemet vezetnénk. Annyi a lényeg, hogy ha nem nyomjuk a gázpedált, akkor az autó fékezni kezd, és 0,2 G-s erővel szépen lassan állóra fékez. Az esetek 95 százalékában nem is kell hozzányúlni a fékpedálhoz, mivel ebben a módban az csak vészfékként üzemel.
Sőt, ha az e-Pedalt kombináljuk a B-sebességfokozattal, ami fokozza a visszatöltést lassításkor, akkor igen komoly százalékokat lehet nyerni az akkuba. Egy mátrai kiránduláson a hegynek lefelé szakaszon bő 8-10 százalék is visszament, ami szorult helyzetekben elég jól jöhet.
Emellett applikáción keresztül is időzíthetjük a klímát, tudja az Apple CarPlayt és az Android Autót is, egyszóval mindent, amit infotainment-szempontból elvárunk.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ami a töltést illeti konnektorról kb. 32 óra, de a Type2-es AC töltőről is 11,5 óra mire nulla közeléből megtelik. A leggyorsabb töltőkön viszont rövid idő alatt jelentősebb hatótávot belepumpálhatunk az akkuba, mert az e+ akár 100 kW-t is képes felvenni.
Élhető hatótáv és méretek
A Leaf e+ csomagtere elég impozáns, 420 literes, az üléseket ledöntve pedig 1 köbméter a rakodótér. Az utastérben sincs gond a hellyel, hátul értékelhető a tér - annyi kényelmetlenség lehet, hogy az akkupakk miatt elég meredek szöget zár be a lábunk az üléssel.
Viszont a 385 kilométeres hatótávot ne vegyük készpénznek, vegyes körülmények között (kevés autópálya, több város és országút) nagyjából 18 kWh-ra jött ki a figyasztás 100 kilométerre, úgyhogy inkább 330-340-el érdemes számolni. Ám ez a kapacitás is kiszolgálja a magyar társadalom jelentős hányadát, hiszen ha a mondjuk Budapestre ingázunk az agglomerációból, akkor kb. heti egyszer elég tölteni az autót - ezt akár éjjel is megtehetjük otthon, így még a drága időnket sem vesztegetjük.
Ellenben, ha a lakossági áramárral számolunk, akkor nagyjából 2300 forintból feltölthhető nulláról a Leaf e+. A fenti, általunk mért fogyasztást figyelembe véve 100 kilométer megtétele a lakossági, 37 forintos kWh-árral számolva kb. 700 forintra jönne ki. Azért ez elég jó, nem?
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé