A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.
A fogyasztók továbbra is az élményeket részesítik előnyben az anyagi javakkal szemben. A Mastercard Love Index legújabb adatai szerint Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 százalékkal, a tranzakciók pedig 17 százalékkal emelkedtek 2015 óta. A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.
A Mastercard Love Index az előző három év Valentin-naphoz kapcsolódó (2015 - 2017. február 11-14. közötti) kártyás vásárlásainak elemzéséből készült. Az idei kutatás rámutatott, hogy a leggyakrabban hasukon keresztül próbáljuk megnyerni kedvesünket. A vizsgált időszakban vacsorára költünk a legtöbbet: az étkezésre költött összeg a kiadások 40 százalékát teszi ki, 2017-ben pedig a kártyás tranzakciók 75 százalékáért volt felelős.
Ugyancsak jelentősen emelkedett ebben az időszakban az utazásokkal összefüggő vásárlások száma is, úgy repülővel, mint vonattal. A Valentin-napi utakhoz köthető tranzakciók száma 2017-ben 23 százalékkal nőtt, ez a költések 22 százalékát tette ki. Továbbra is nagy kedvenc maradt a szálloda: a Valentin-napra szánt összegek 27 százalékát erre költöttük el.
A Love Index adatai azt mutatják, hogy egyre inkább az élményeket keressük, hiszen a legjobb pillanatokat nem tárgyi ajándékoknak köszönhetjük, hanem olyan életre szóló élményeknek, melyeket a közösségi médiában is szívesen megosztunk.
Nagyobb teret nyert az egyérintéses technológia is - az ilyen tranzakciók száma az összes tranzakción belül 311 százalékkal, összegük pedig 203 százalékkal nőtt 2015 óta. A növekedés a tranzakciók számában ennél kevesebb volt (128%), de összegük az átlagnál jóval magasabb, 501 százalék volt. Vagyis amellett, hogy egyre többször fizetünk egyetlen érintéssel, az így elköltött összegek is egyre magasabbak. Ez nem csak nálunk, de globálisan is igaz, a legnagyobb növekedés a vonatjegyek (1064%), az ékszerek (453%), és a virágok (446%) vásárlásánál volt megfigyelhető.
Miközben a hagyományos Valentin-napi ajándékokra - mint például a virág - 3 százalékkal kevesebb pénzt fordítottunk az elmúlt években, a vásárlási tranzakciók száma 14 százalékkal emelkedett. Ez azt mutatja, hogy bár a virág továbbra is megmaradt a szerelem szimbólumának, egyetlen szál virág sokszor többet mond egy óriási csokornál. A globális trendekkel szemben a magyarokra vonatkozó adatok itt jelentős különbséget mutatnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A világ több mint 200 országát lefedő, a vásárlói viselkedést vizsgáló kutatás további fizetési trendekre is rámutatott.
Vajon tervező vagy spontán típusok vagyunk, amikor a szerelemről van szó? Az adatok szerint az ajándékokat egyre inkább igyekszünk időben megvenni, a Valentin-napi vásárlások nagy részét (30%) pedig már február 11-én megejtjük. Az utóbbi három évben ez világszerte összesen 48,8 millió tranzakciót jelentett február 11-14. között, ennek pedig csak mintegy negyede (27%) történt Valentin-napon. Az internetes vásárlás is folyamatosan bővül, az online tranzakciók száma 2015 és 2017 között 136 százalékkal emelkedett.
Az átlagnál többször online rendeljük meg a meglepetést kedvesünknek, a vásárlások 14 százaléka történik így (szemben a 9 százalékos globális átlaggal).
- mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában
- Megverték a kukást, mert nem tudtak tőle parkolni
- Ledöntötték Radnóti Miklós szobrát Győrben
- Felmászott a fiatal a vagon tetejére, nagy baj lett belőle
- Jól bevásárolt Waberer’s-ből a Mol
- Gönczi Róbert: a migrációs paktum újra összehozza Budapestet, Pozsonyt és Varsót