A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Ezek a magyarok a legkiszolgáltatottabbak: jó, ha tudják, mire kell figyelni járvány idején
Válságos időkben sokkal körültekintőbbnek kell lennie minden állampolgárnak. Nem csak a vásárlóknak, de a kereskedőknek is köteleségük etikusan viselkedni.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a COVID-19 megbetegedésekre tekintettel az alábbiakra hívja fel a fogyasztók, a hirdetők, a hirdetések közzétevői figyelmét.
Legyen körültekintő, ha
- a magukat orvosoknak, egészségügyi szakértőknek, hivatalos intézeteknek kiadó személyek, vállalkozások népszerűsítenek a vírussal szembeni hatékony fellépést, védekezést ígérő termékeket, szolgáltatásokat;
- a vírussal szembeni védekezést segítő termék, szolgáltatás eredményességéről beszámoló fogyasztói ajánlással, véleménnyel találkozik;
- népszerű, ismert személyek nevének, fotójának felhasználásával kívánják meggyőzni valamely termék, szolgáltatás vírus elleni hatásosságáról;
- teljesen ismeretlen, hihetetlen gyorsaságú gyógyulást ígérő, csodahatású készítményeket kínálnak Önnek;
- valamely termék, szolgáltatás ajánlása során Önt sürgetik, döntéshozatalát siettetik;
- a termék adatainak, a vásárlás részleteinek megismeréséhez ismeretlen oldalakra kell továbbkattintania, vagy indokolatlanul személyes adatainak megadását kérik;
- egyes, a megbetegedésekre tekintettel a fogyasztói érdeklődés középpontjába kerülő termékeket kedvezményes áron elérhetőként kínálják.
A GVH felkéri a fogyasztókat, hogy kövessék figyelemmel a hivatalos tájékoztatásokat. Kereskedelmi gyakorlata kialakítása során
- ne tulajdonítson megalapozatlanul védőhatást, megelőző- vagy gyógyhatást termékének;
- tartsa szem előtt, hogy élelmiszerként forgalomba hozható termékeknek tilos gyógyhatást tulajdonítani;
- legyen tekintettel arra, hogy az élelmiszerként forgalomba hozható termékeknek nemcsak akként tilos gyógyhatást tulajdonítani, ha a reklám közvetlenül a termékkel összefüggésben fogalmazza meg állításait, hanem úgy is, ha a reklám a termék hatóanyagával, összetevőivel kapcsolatban ad tájékoztatást a gyógyhatásról oly módon, hogy ezáltal a reklám egészének az az üzenete, hogy maga a termék bír gyógyhatással;
- tartsa be a termékkategóriára vonatkozó reklámozási előírásokat, kerülje a megalapozatlan védőhatást, megelőző- vagy gyógyhatást sugalló állításokat;
- különös figyelemmel legyen arra, hogy a különböző betegségekre pozitívan ható, gyógyhatású állításokkal népszerűsített termékek esetén a potenciális fogyasztók sérülékeny, az átlagosnál kiszolgáltatottabb fogyasztói csoportot alkotnak, esetükben a vásárlási döntés értékelési szakaszában a várt hatás minden egyéb tényezőt megelőz.
E fogyasztói kör az átlagosnál kiszolgáltatottabb, ezért ezen a területen különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző tájékoztatásnak. A fentiekre vonatkozó információk mérlegelése a speciális szakértelemmel nem rendelkező fogyasztók számára nehézséget jelenthet, a döntést megelőző kockázatmérlegelést alapvetően megnehezíti, hogy a döntés szempontjából lényeges tulajdonságok (pl. a különböző tényleges hatások) nem ismerhetőek meg a vásárlás, a használat előtt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- Megalapozatlanul ne keltse termékéről azt a látszatot, hogy az valamely hivatalos szervezet jóváhagyásával került forgalomba;
- megalapozatlanul ne keltse azt a látszatot, hogy a termék hatásosságát valamely hivatalos szervezet vagy tanúsítvány igazolja;
- amennyiben termékét, szolgáltatását véleményvezérekkel népszerűsíti, gondoskodjon arról, hogy kommunikációik kialakítása során a fentieket ők is szem előtt tartsák;
- legyen figyelemmel a termékkel kapcsolatban rendelkezésre álló készlet nagyságára, kerülje olyan, különösen nagy keresletű termék hirdetését, melyből várhatóan nem áll rendelkezésre megfelelő nagyságú készlet, illetve a későbbiekben sem várható, hogy a készletek ismét feltölthetőek;
- megalapozatlanul ne keltse azt a látszatot, hogy a termék kedvezményes áron elérhető.
A hirdetések közzétevői fontolják meg a hirdetések közzétételének megszüntetését, amennyiben tudomást szereznek arról, hogy felületeiken a fentiekkel összhangban nem álló módon népszerűsítenek termékeket vagy szolgáltatásokat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát