A négy fal között virágzik az online kereskedelem (x)

Pénzcentrum
2020. március 20. 08:19

A karantén hatására átrendeződnek a vásárlói szokások.

Az otthonmaradásra irányuló intézkedések minden kétséget kizáróan az online kereskedelem felé tolják el a keresletet. Az elmúlt hónapban dupla annyian kerestek rá Google-ben a “Tesco és az Auchan házhozszállítás" kifejezésekre, mint egy évvel ezelőtt, a webshopok kosarai pedig egyre gyorsabban megtelnek, mióta fennáll a jelenlegi egészségügyi helyzet.

“A Google Trends adatai alapján elmondható, hogy március elejéhez képest közel 70%-al többen kerestek rá az “auchan házhozszállítás" kifejezésre, a Tesconál pedig ahogy a mellékelt ábra is mutatja, az elmúlt 5 évhez képest rekordmennyiségű keresés történt. A mai nappal pedig kapacitáshiány miatt nem is tudnak több rendelést fogadni." - árulta el Alberti Dorina, online marketing szakértő.

A SzerszamKell.hu barkácsáruház adatai alapján a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt az idei évben: januárhoz képest 60-70% az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából is következik. Ha azonban kivonjuk belőle ezeket a tételeket, így is bőven két számjegyű a növekedés.


Nem csak élelmiszert és fertőtlenítőt rendelünk házhoz

Kun Álmos, a magyar tulajdonú Dockyard üzletlánc marketing vezetője elárulta, hogy tavaly márciushoz képest 80%-kal növekedett a webshop forgalma a hónap első felében, míg az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40%-kal visszaesett. “Reméljük, hogy a koronavírus minél hamarabb lecseng és visszatér az élet az üzletekbe is, hiszen sokan a ruházati termékeket szeretik megfogni, felpróbálni."

“Most nem a kényelmen van a hangsúly, hanem a biztonságon, hiszen kisebb a valószínűsége, hogy megfertőződünk, ha csak közvetlenül a futárral kerülünk kapcsolatba egy rövid időre. A jelenlegi egészségügyi helyzetben pedig kiemelten fontos odafigyelnünk arra, hogy hány emberrel érintkezünk egy nap." - jelentette ki Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője.

“Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mivel a hatás nem ennyire azonnali és látványos, mint az élelmiszerek esetében. Ennek ellenére várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet." - árulta el Alberti Dorina.

A kérdés az, hogy ha ismét helyreáll a rend, vajon a vásárlási szokások visszaállnak-e a vírus megjelenése előtti állapotba, vagy akik a mostani hónapokban kaptak rá az online rendelés ízére, vajon megtartják-e majd ezt a szokásukat? Az ilyen helyzetek gyakran egy-egy szeget vernek a hagyományos kereskedelem koporsójába.

(x)

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem