A megtakarítás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, legyen szó egy vészhelyzeti alap létrehozásáról, vagy akár a nyugdíjas évekre való felkészülésről.
![Supermarket, grocery and phone with a black woman shopping for a sale or discount in a convenience store. Legs, walking and food with a female customer in the groceries product aisle of a shop](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2023/12/1702895374-HYmFFqGZd_lg.jpg)
Végre kiderül az igazság a sajátmárkás termékekről: az Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar, Tesco is érintett
Már nem kizárólag a diszkontláncoknál, hanem a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak az ún. kereskedelmi márkás termékek. Éppen ezért a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók ezekről sajátmárkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívet. Köszönjük!
A német diszkontóriások, a Lidl, az Aldi és a Penny ádáz versenyt vívnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk főként az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre összpontosít. Piaci eredményeiket látva, igencsak jól is működik ez a kiskereskedelmi szemlélet. Olyannyira, hogy a klasszikus kiskereskedelmi hálózatok, mint például a Spar, a Tesco vagy épp az Auchan is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kereskedelmi márkás termékszortimentre a gyártói márkákkal szemben.
De mi is az a saját- avagy kereskedelmi, illetve gyártói márka? Nos, a kereskedelmi márka vagy saját márka kifejezés olyan termékeket vagy szolgáltatásokat jelöl, amelyeket egy adott kereskedelmi lánc a saját neve alatt forgalmaz. A gyártói márka kifejezés ezzel szemben olyan termékekre utalnak, amelyeket a terméket előállító vállalat saját nevével és márkajelzésével forgalmaz a piacon. Sokáig ez utóbbi termékek számítottak a favoritnak, míg a diszkontláncok taktikája le nem tarolta árban, és sok esetben minőségben is a piacot.
Felmérés: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében.
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Dráma Kőszegen: mérgező növénybe lépett egy kéktúrázó
- Életveszély fenyeget a magyar utakon, és nincs ellene biztosítás
- Nagy változás jön a mobiltelefonos fizetésnél
- Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722007321-6WcvnE3RF_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1721916051-kHrQJn3Mh_md.jpg)