A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
Visszaesett a vásárlási kedv az élelmiszerboltokban, amely valószínűleg az árak drasztikus emelkedésének tudható be. Egy év alatt megduplázódott a tojás ára az élelmiszerboltokban, vadászni kell a megfizethető árú termékeket. Úgy tűnik azoban, hogy vannak termékek, amelyek már képtelenek tovább drágulni.
A 10 darabos, ketreces, M-es tojás darabja a kiskereskedelemi üzletláncokban 92 forintba került, így egy hét alatt 14,5 százalékot drágult, míg tavaly október elejéhez képest duplázódott az ára az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének október 3-9-i adatai szerint. Az L-es méret már 106 forint, ami egy hét alatt 9,3, egy év alatt 108,5 százalékos áremelkedést jelent - írja a Népszava. A jobb minőségű, mélyalmos, L-es méretű tojás már 116 forintba került a múlt héten, holott egy héttel korábban még 95 forint volt, év elején pedig még csak 51 forintot kértek érte. A nagyobb élelmiszerboltokban hétfőn mérettől és minőségtől függően 104-150 forintért árulták a tojást, de saját márkás kiszerelésben 77-85 forintért is lehet még mélyalmos tojást kapni.
Más termékek esetében is sokat lehet spórolni a saját márkás termékeken: a 250 grammos félzsíros tehéntúró kilós ára az AKI adatai szerint a múlt héten 2283 forint volt, a gyártói márkás viszont 3363 forintba került. (2021. október elején még 1398 forint volt.) Egy kiló, gyártói márkás trappista sajt a múlt héten 4462 forintba került, a saját márkás termékért „csak” 3490 forintot kértek. Hogy ilyen árakra egyre kevésbé van fizetőképes kereslet, az jelzi, hogy a KSH a nyár mindhárom hónapjában visszaeső forgalmat mért az élelmiszerkiskereskedelemben. Az is árulkodó, hogy
egyes termékek árai elkezdtek csökkenni.
Az AKI adatai szerint a tavaly óta jócskán megdrágult gyártói márkás trappista sajt fogyasztói ára a múlt héten már 1,28 százalékkal csökkent. Egyelőre nem látni, ez mennyire lesz tartós trend (tavasszal voltak ennél nagyobb, 9 és 12 százalékos heti áresések is, amelyeket azonban 16, 17 százalékos drágulások követtek).
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok