A karácsonyi időszakban a magyar családok bőséges hazai halkínálathoz juthatnak, az árak a tavalyi szinten maradnak.
Visszaesett a vásárlási kedv az élelmiszerboltokban, amely valószínűleg az árak drasztikus emelkedésének tudható be. Egy év alatt megduplázódott a tojás ára az élelmiszerboltokban, vadászni kell a megfizethető árú termékeket. Úgy tűnik azoban, hogy vannak termékek, amelyek már képtelenek tovább drágulni.
A 10 darabos, ketreces, M-es tojás darabja a kiskereskedelemi üzletláncokban 92 forintba került, így egy hét alatt 14,5 százalékot drágult, míg tavaly október elejéhez képest duplázódott az ára az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének október 3-9-i adatai szerint. Az L-es méret már 106 forint, ami egy hét alatt 9,3, egy év alatt 108,5 százalékos áremelkedést jelent - írja a Népszava. A jobb minőségű, mélyalmos, L-es méretű tojás már 116 forintba került a múlt héten, holott egy héttel korábban még 95 forint volt, év elején pedig még csak 51 forintot kértek érte. A nagyobb élelmiszerboltokban hétfőn mérettől és minőségtől függően 104-150 forintért árulták a tojást, de saját márkás kiszerelésben 77-85 forintért is lehet még mélyalmos tojást kapni.
Más termékek esetében is sokat lehet spórolni a saját márkás termékeken: a 250 grammos félzsíros tehéntúró kilós ára az AKI adatai szerint a múlt héten 2283 forint volt, a gyártói márkás viszont 3363 forintba került. (2021. október elején még 1398 forint volt.) Egy kiló, gyártói márkás trappista sajt a múlt héten 4462 forintba került, a saját márkás termékért „csak” 3490 forintot kértek. Hogy ilyen árakra egyre kevésbé van fizetőképes kereslet, az jelzi, hogy a KSH a nyár mindhárom hónapjában visszaeső forgalmat mért az élelmiszerkiskereskedelemben. Az is árulkodó, hogy
egyes termékek árai elkezdtek csökkenni.
Az AKI adatai szerint a tavaly óta jócskán megdrágult gyártói márkás trappista sajt fogyasztói ára a múlt héten már 1,28 százalékkal csökkent. Egyelőre nem látni, ez mennyire lesz tartós trend (tavasszal voltak ennél nagyobb, 9 és 12 százalékos heti áresések is, amelyeket azonban 16, 17 százalékos drágulások követtek).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








