Emellett kábítószergyanús növényi anyag is előkerült, ezért a pénzügyi nyomozók értesítették a rendőrséget.
Rengeteg magyar már csak így fizet külföldön is: sőt, már a külföldiek is így fizetnek nálunk
Az elektronikus fizetés volumene ugrásszerűen nőtt, míg az infrastruktúra kismértékben bővült az április-júliusi időszakban. A Magyar Nemzeti Bank friss statisztikái alapján az év első három hónapjához hasonlóan ismét jelentős mértékben emelkedett a bel- és külföldi kártyás vásárlások száma és értéke is, amiben a turizmus élénkülése és az infláció is szerepet játszott.
Negyedévről negyedévre 16 százalékkal, 2021 azonos időszakával összehasonlítva pedig 29 százalékkal nőtt április és július között a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal belföldön lebonyolított tranzakciók száma. A Magyar Nemzeti Bank 2022. második negyedévére vonatkozó statisztikái alapján a közel 364 millió belföldi kártyás vásárlás értéke átlépte a 3000 milliárd forintot, ami éves összehasonlításban 31 százalékos bővülést jelent.
Az elektronikus fizetési megoldások töretlen népszerűségéről árulkodik, hogy a kártyás tranzakciók kétszámjegyű növekedése mellett a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal kezdeményezett belföldi készpénzfelvételek darabszáma a tavalyi év azonos időszakához képest csupán 3, összege pedig csak 8 százalékkal emelkedett 2300 milliárd forintra.
A turizmus élénküléséről tanúskodik, hogy a hazai kibocsátású kártyákkal külföldön lebonyolított vásárlások darabszámában éves szinten 24 százalékos, de összegét tekintve még ennél is sokkal magasabb, 62 százalékos növekedést regisztráltak. A külföldi kibocsátású kártyákkal lebonyolított belföldi tranzakciók száma megnégyszereződött, míg összegük közel ötszörösére növekedett. A kirívó ugrást a határokon átívelő turizmus fellendülése mellett az orosz-ukrán konfliktus elől hazánkban menedéket kereső külföldi állampolgárok vásárlásai magyarázhatják.
A kártyaelfogadó helyek száma szintén tovább bővült: 2022. július végére már közel 150 ezer elfogadóhelyen több mint 230 ezer POS-terminál üzemelt. „Az elfogadóhelyek és POS-terminálok számának növekedése arról tanúskodik, hogy a 2020 végén és 2021 elején megfigyelhető hirtelen bővülést – amit az elektronikus fizetés biztosítására vonatkozó törvényi előírás magyarázott – mára felváltotta az organikus gyarapodás. Ugyanakkor látható, hogy egyre több vásárló keresi azokat az üzleteket, ahol kártyával is fizethetnek, tehát az átalakuló fogyasztói igények a kereskedőket is alkalmazkodásra sarkallják” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








