A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Hatalmas veszteséget termel a kisboltosoknak az, hogy a nagykereskedelmi árakra nem vonatkozik az árstop. Egy vállalkozó tételesen felsorolta, melyik terméken mennyit bukik, és úgy számolt, havonta kb. 300 ezer forint veszteséggel jár, hogy a hatósági áras termékeket sokkal olcsóbban kell eladnia, mint amennyiért be tudja szerezni. Készletet viszont kötelező tartani a vonatkozó árucikkekből.
Komoly bajban vannak az árstop miatt a kisboltosok: mint egy Békés megyei üzlet vezetője a hvg.hu-nak elmondta, már a nagykerek is mennyiségi korlátozást vezettek be. Jelenleg a kristálycukorból naponta 20 kilót vehetnek, ami miatt az üzletben is szabtak mennyiségi korlátot.
Süveges László is emlékeztetett, hogy az árstop a beszerzési árakra nem vonatkozik, tehát a kereskedőknek emelkedhet a nagykerár, viszont ők csak a hatósági árakon értékesíthetik a vevőknek a termékeket - amikből a rendelet szerint kötelező készletet tartani. Így a sertéscomb az egyetlen, ami valamennyire nyereséges hatósági áron a vállalkozónak, mert 1499-ért adja és 1179 forintért veszi. De mint felsorolta: a Koronás kristálycukrot 290 forintért adja, a Diamant kristálycukrot pedig 270 forintért, de mindkettőt 569 forintért veszi, 1600 forintért árulja a csirkemellfilét, és 2050 forintért vásárolja a beszállítótól, a Tótkomlósi lisztet 219 forintért, a saját márkásat 179 forintért kínálja, és mindkettőt 349 forintért veszi,
legtöbbet az étolajon bukik, mert azt 699 forintér kell eladni, ám 1699-ért veszi a nagykerben,
az UHT tejet 299 forintért árulja, és 367 forintért vásárolja, a csirke far-hátat pedig 260-ért adja, és 294-ért szerzi be. Utóbbi kapcsán a vállalkozó elmondta, hogy megnőtt iránta a kereslet, mert a kutyaeledelek is egyre drágulnak. Összességében úgy számolt, hogy nekik havonta kb. 300 ezer forint veszteséget okoz az árstop, ami nagyjából egy dolgozó bére.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát