Még ha ebből a pontból most nem is látszik, óriási átalakuláson megy éppen keresztül az élelmiszeripar.

Az iskolakezdés még akkor is jelentős kiadást jelent a családoknak, ha valaki nem ruház be idén új iskolatáskára, tornazsákra vagy tolltartóra. Bizonyos tanszereket és íróeszközöket ugyanis mindenképpen be kell szerezni ahhoz, hogy a gyerekek gond nélkül kezdhessék a tanévet. A rászorulók számára épp ezért óriási segítséget jelent a tanszergyűjtő akció, amit idén negyedik alkalommal szervez meg az Auchan a Nagycsaládosok Országos Egyesülete javára.
Közeleg a szeptember, lassan itt a tanszervásárlás ideje, ami anyagilag megterhelő időszak a családok számára. Ha csak a legszükségesebb írószereket, füzeteket szerzik be, akkor is többtízezer forintos kiadásra kell készülni. Az Auchan tapasztalatai alapján füzetet, írószert és papírárut évente akár többször is, iskolatáskát és tolltartót pedig 2-3 évente vásárolnak a családok.
Hogy a tanévkezdésre ki mennyit költ, az nagyon változó és nagyon sok mindentől függ. A KSH adatai szerint a 19 év alatti gyereket nevelő háztartásokban a 2019/2020-as tanévben tanulónként átlagosan 25 649 forintba került az iskolakezdés, ennek az összegnek nagyjából 10 százalékát tette ki az iskolatáska, 18 százalékát a füzetek, rajzlap, papíráruk és 11 százalékát az írószerek, vagyis tollak, ceruzák, radír, hegyező, vagy épp tolltartó. Különösen nehéz helyzetben vannak azok a háztartások, ahol több gyereket kell iskolába indítani, hiszen esetükben ezek a költségek összeadódnak. Az Auchan és a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) épp ezért idén is elindítja a tanszergyűjtő akciót. Az áruházlánctól megtudtuk, ez már hagyománynak számít náluk, amit most negyedik alkalommal szerveznek meg.
Arra kérik a vásárlóikat, hogy az iskolakezdési nagybevásárlásnál a szükségesnél néhány füzettel, írószerrel tegyenek többet a kosarukba, amit aztán a kasszasor elhagyása után leadhatnak a NOE gyűjtőpontjain.
Az egyesület az adományba kapott tanszereket a leginkább rászoruló családok között osztja szét, hogy megkönnyítsék számukra a tanévkezdést. Tavaly az Auchan vásárlói jóvoltából összesen 65 ezer tanszer gyűlt össze, amiből 1700 többgyermekes családnak jutott iskolakezdési csomag.
Kardosné Gyurkó Katalin, a NOE elnöke hangsúlyozta, nagyon sokan vannak Magyarországon, akik számára még a legolcsóbb, legegyszerűbb és valóban elengedhetetlenül szükséges taneszközök beszerzése is nehézségbe ütközik, számukra ez az akció óriási segítség. A NOE pedig azt tudja garantálni – ahogy azt a korábbi években is tette –, hogy oda juttatja el a csomagokat, ahol arra valóban szükség van.
A nehéz anyagi helyzetben élő családoknak az önkormányzati támogatás is sokat jelent, ami szinte minden városban és fővárosi kerületben elérhető. Érdemes felmenni a helyi települési önkormányzat honlapjára és utánanézni a lehetőségeknek. A Pénzcentrum nemrég több önkormányzatot is megkeresett, cikkünkből kiderül, hogy többek közt Terézvárosban, Erzsébetvárosban, Óbudán, Budafok-Tétényben, Debrecenben, Szombathelyen, Békéscsabán vagy Miskolcon milyen pályázatokat írtak ki a családoknak.

Ezért szegényedett el temérdek magyar: stabilan 24 ezer most az a bevásárlás, ami 17 ezer volt 2 éve
Augusztus óta szűk 24 ezer forintba kerül az a nagy bevásárlás, ami két éve még stabilan 17 ezer forintba került.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Sztárjátékos távozik Debrecenből
- Vasárnaptól másképp járnak a vonatpótló autóbuszok
- Kyrgios 2024-ben sem játszzik az Australian Openen
- Új HÉV-megállót jelentettek be
- Karácsonyi nappali a lullai buszmegállóban, ha nem látja, nem hiszi el
- Oroszország és Észak-Korea erősödő együttműködéséről tárgyaltak az Egyesült Államok, Dél-Korea és Japán nemzetbiztonsági tanácsadói
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


