A karácsony közeledtével egyre többen vágnak bele a karácsonyi ajándékok beszerzésébe és otthonuk feldíszítésébe.
Erre szórják a pénzt a magyarok: többet mint a szlovákok, de a románok rajtunk is túltesznek
2018-ban az Európai Unió országaiban az összes GDP 1,3 százalékát fordították kommunikációra - ide véve minden formáját a postától kezdve, a telefonon át, az e-mailezésig, (előfizetések, szolgáltatások). Ez azt jelenti, hogy az uniós háztartások az összes kiadásának 2,3 százalékát tette ki a kommunikációra fordított költség.
A háztartások kiadásainka arányában vizsgálta a kommunikációra fordított költéseket az Eurostat. Míg egyes országokban nőtt, máshol csökkent ez az arány, összességében 2,3 százalékát teszi ki az uniós országokban az összkiadásoknak ez a tétel. A magyar adatok ennél egy egész százalékponttal lettek magasabbak. Attól függetlenül, hogy az átlag nem nevezhető magas kiadásnak, az egyes országok között drasztikus eltéréseket lehet tapasztalni.
A lista végén, ahol a legkevesebb az ilyen jellegű kiadás, olyan országok állnak, mint Luxemburg, az Egyesült Királyság, Ausztria vagy Dánia. Míg a lista élén éppen a nem élvonalbeli országok: Bulgária, Görögország, Románia, Horvátország, Málta. A hatodik helyre becsúszott Magyarország is 3,3 százalékkal, egy hajszállal előzve Szlovákiát.
2008 és 2018 között a kommunikációra fordított összeg aránya sok EU-tagállamban csökkent a háztartások összkiadásaihoz képest. A leginkább Észtországban 1,3 százalékponttal, de csökkenés mutatkozott Hollandia (-1,1%), Lengyelország (-1,0%), Franciaország (-0,8%), Írország (-0,7%), Csehország, Portugália, és Bulgária (-0,6%) kommunikációra fordított kiadásaiban is.
Magyarországon nem volt számottevő csökkenés, csak az elmúlt évben, 2008-2017-ig 3,6 és 3,8 százalék között mozgott az arány, csak 2018-ra esett vissza 3,3-ra. Ezzel szemben például Romániában (2,1%), Litvániában (0,5%), Svédországban (0,4%) és Horvátországban nőttek az ilyen jellegű kiadások az elmúlt 10 évben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.