A több mint százezres ausztriai magyar népességről szereztek átfogó képet a MIGWELL projektben.
Egy friss felmérés szerint a digitális megoldások előretörésével a biztonság és megbízhatóság még jobban felértékelődött a vásárlók körében. Így netes fizetés közben a legtöbben egyáltalán nem bánják, ha elsőre macerásnak tűnő köröket kell futniuk, hogy sikeres legyen a tranzakciójuk.
A Mastercard friss adatai szerint a fogyasztók 67 százaléka havonta átlagosan 5 alkalommal vásárol online. A különböző digitális fizetési megoldások is egyre keresettebbek: a 2016-os statisztikákhoz képest az online P2P fizetés népszerűsége 23 százalékkal nőtt, és szintén 23 százalékkal több fogyasztó fizeti számláit online. Emellett a válaszadók 48 százaléka használ fizetési alkalmazásokat. A magyar fogyasztók körében is hasonló a fenti szolgáltatások népszerűsége: 68 százalék vásárol online, havonta 3-4 alkalommal. A magyar fiatalok (20-29 évesek) ennél gyakrabban, havonta öt alkalommal vásárolnak az interneten. Itthon közel minden harmadik megkérdezett használ P2P szolgáltatást (31%), míg 39 százalék fizeti számláit online. A fizetési alkalmazásokat a magyarok 46 százaléka használja.
A digitális eszközök egyre népszerűbbek, így kiemelten fontos, hogy az ezekkel indított fizetések is biztonságosak legyenek a fogyasztók számára. Éppen ezért fontos a hitelesítés, hiszen gondoskodnunk kell arról, hogy jogosulatlan személyek ne férhessenek hozzá számlánkhoz
- mondta Eölyüs Endre, Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az új uniós szabályozás szeptemberi hatályba lépése után az online tranzakciók hitelesítéséhez két faktoros azonosítást kell alkalmazni. Ez azt jelenti, hogy a vásárlónak három lehetséges módból legalább kettővel kell igazolnia magát. Az azonosítás alapulhat biometrikus jellemzőn (például ujjlenyomat, arcfelismerés); a vásárló által birtokolt eszközön (például mobiltelefon, kártya vagy token) vagy egy általa ismert jelszón (pl. PIN-kód).
A felmérés szerint az új uniós szabályozást, amely a fizetési műveleteknél két faktoros hitelesítést ír elő, örömmel fogadják a kártyabirtokosok. A változás kapcsán a megkérdezettek 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ugyanolyan gyakran vásárolna így online, mint korábban. A magyarok 68 százaléka nyilatkozott így. Sőt, a közép-európaiak 34 százaléka gyakrabban használná a bankkártyáját abban az esetben, ha egy plusz azonosítási lépcső erősítené a fizetések biztonságát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Mastercard arról is megkérdezte a vásárlókat, hogy az azonosítás melyik módját használnák a legszívesebben. A válaszadók 49 százaléka valamilyen biometrikus megoldást választana: a legtöbben ujjlenyomattal azonosítanák magukat (39%), míg írisz-szkennert és archáló leolvasást 15-15% használna, hangjával pedig a megkérdezettek 9 százaléka hitelesítené a fizetést. A biometria mellett az SMS-ben vagy mobilalkalmazásban kapott egyszeri jelszó is szimpatikus lehetőség a megkérdezettek szerint (50%). A PIN-kód csak a harmadik helyre került a válaszadók körében (48%) annak ellenére, hogy jelenleg ez a leggyakrabban használt hitelesítési mód. A magyarok körében is 49 százalékot értek el a biometrikus megoldások, a legnépszerűbb nálunk is az ujjlenyomatos azonosítás (42%), megelőzve az írisz-szkennert (13%), a hangalapú azonosítást (8%) és az archálóval történő fizetést, az úgynevezett selfie-pay-t (4%).
- mondta Pataky Piroska, a Mastercard Marketing és PR igazgatója.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


