A Ford visszavágja a nagy elektromos járművek gyártását a gyenge kereslet és a Trump-adminisztráció szabályozási változtatásai miatt.
A kínai e-kereskedelmi óriás, a Temu újabb piacra készül betörni: az élelmiszer-értékesítés területén terjeszkedne Európában, ami komoly kihívást jelenthet a hagyományos kiskereskedelmi láncok számára.
A Temu hivatalosan is megerősítette, hogy bővíteni kívánja helyi kínálatát és fejleszteni európai ügyfélkiszolgálását az élelmiszerek forgalmazásával. A német piacon már sikerrel debütált ez az üzletág, ahol például a Wurstbaron húskészítménygyártó több hónapja értékesít a platformon, és az eddigi eredményekkel elégedett - jelentette az Index.
A kínai vállalat nem áll meg Németországnál, további európai országokban is terjeszkedni kíván, a következő célpont Svájc lesz. Az élelmiszerpiaci ambíciók különösen azoknak a hagyományos áruházláncoknak jelenthetnek fenyegetést, amelyek már az online értékesítésben is jelen vannak.
Bár a Temu magyarországi működését jelenleg nehézségek jellemzik az új futárszolgálatával, az iMile Hungary-vel kapcsolatban, európai szinten továbbra is sikeresen terjeszkedik a vállalat. A gyakori szállítási késések és egyéb problémák ellenére a filléres termékek iránti kereslet továbbra is jelentős.
Az élelmiszerek esetében a Temu stratégiát vált: a kínai import helyett kontinensen működő beszállítóktól tervezi beszerezni termékeit, ezzel biztosítva a gyorsabb kiszolgálást és a helyi ízlésekhez való alkalmazkodást. A magyar webáruházak számára már most erős konkurenciát jelentő platform terve azonban csak akkor lehet sikeres, ha maradéktalanul betartja az európai élelmiszerbiztonsági előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








