4 °C Budapest

Ehhez Te nem érthetsz Nyuszómuszó - Szexista reklámok?

Pénzcentrum
2007. május 22. 09:00

A nő nem ért a pénzügyekhez, legalábbis ezt sugallják a bankreklámok. Miért éppen ilyen képet festenek a bankok, eltérőek a vélemények. Van aki szerint felesleges dolog többet képzelni egy reklám mögé, mint egy termék eladása - írja a Népszabadság.

A nő kérlel, unszol, a férfi határoz. Pedig ma szinte mindenkinek van külön bankszámlája, a nők elvileg ugyanolyan cselekvő- és dönteni képes szereplői a világnak, a reklámfilmek és -plakátok szerint viszont nem. - Nem szexista férfiak szólalnak meg a reklámokban - értékel Adamik Mária szociológus -, mégis kirajzolódnak az alá- és fölérendeltségi viszonyok: tisztán látható, kié a pénzhez kötődő hatalom.

Az ELTE Társadalomtudományi Karán működő Gender Studies Kutatóközpont vezetője nem érti, miért érdekesek ezek a viszonyok egy olyan intézménynek, amely nemi szempontból semleges szereplője a piacgazdaságnak.

A Raiffeisen reklámjából is az derül ki, hogy a férfi dönt a család pénzéről, s ha rosszul, mert lekötés helyett az erdőben ásta el, legfeljebb perlekedik vele ezek szerint pénzügyileg rátermettebb felesége. A bankok ezekkel a filmekkel maguk is pozicionálják a társadalomban a két nemet - mutat rá a szociológus. - A pénzvilág férfivilág, csak nagy nyomulással lehet a közelébe jutni - értékeli a Raiffeisen-kampány női szereplőjének militáns viselkedését. - De miért jó a banknak, hogy bárgyúnak ábrázol egy férfit, és passzívnak vagy agresszívnek mutat egy nőt?

Rényi Andrea, az MKB reklámjait készítő ügynökség, a Lowe GGK ügyfélkapcsolati igazgatója azt mondja, nem kell általános következtetéseket levonni egyes, a reklámokban megjelenített szituációkból. - A kreatív tartalom elkészítésekor nincs olyan koncepció, hogy a nők a pénzügyek terén nem rúgnak labdába - állítja.

- Sokat kutattam, de még sosem kérdeztek rá a megrendelők, hogy ki hordja a nadrágot a pénzügyi döntésekben - összegzi tapasztalatait Kovács Gábor, a Free Association Research Kft. kutatási tanácsadója. - Amikor egy bank pozicionálásához kutatásokat végzünk, csak arra kérdezünk rá, ami bizonytalan. De még sem a megrendelőkben, sem a reklámszakmában nem vetődött fel az a kérdés, a család pénzügyi döntéseit ki (vagy kik) hozzák meg, mert mindenki számára evidencia, hogy a férfiak - mondja a kutató. Kovács szerint, ha igaz, hogy a banki reklámanyagokban inkább a férfiaké a főszerep, az a kreatív megvalósítás szabadságából fakad.

Készíts karácsonyi filmet Molnár Piroskával és Vilmányi Benettel! (x)

A legtöbb filmrajongó arról álmodik, hogy egyszer majd maga is részt vesz egy film megalkotásában – eljött az ő idejük.

Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 10. szombat
Judit
49. hét
December 10.
Az emberi jogok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?