Bizonyára sokakat foglalkoztat, mitől ekkora hatalmas üzlet egy közösségi site üzemeltetése, hiszen a felhasználók gyakorlatilag nem fizetnek a szolgáltatásért. A pénzt nem költő látogatóknak is van azonban értékük, ennek kifejezése viszont meglehetősen nehéz feladat. Lássuk, mire mentek a külföldi szakértők!
A legtöbb közösségi site-ra jellemző, hogy a felhasználók többsége nem járul hozzá a tartalomhoz (nem ír blogot, nem ad fel hirdetéseket stb.), így a forgalom túlnyomó többségét ezek a passzív és nem fizető felhasználók adják. Igaz ez többek között a MySpace és a YouTube esetében is, melyek így megnövekedett infrastrukturális költségeket kénytelenek viselni, mindenféle közvetlen ellentételezés nélkül.
A fentiekből ered a New York Times állítása, miszerint "A MySpace-nek könnnyű dolga volt a barátok toborzásával, ennél azonban jóval nehezebb lesz a profit termelése." (Mint ismeretes, a MySpace-t látogatottság tekintetében már csak a Yahoo előzi meg a tengerentúlon.) A több oldalletöltés természetesen magasabb hirdetési bevételt eredményez, ha pedig ehhez azt is hozzávesszük, hogy a megadott felhasználói preferenciák alapján jobban személyre lehet szabni a hirdetéseket, ami növeli az értéküket.
Jelenleg a MySpace még nyomott áron értékesíti a hirdetési felületeket, melyből éves szinten mintegy 200 millió dollár bevétele származik, mely kevesebb mint a Yahoo bevételének 20-ada.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a News Corp. a felvásárlás óta több millió dollárral támogatta a MySpace infrastrukturális fejlesztéseit és megduplázta a működésre szánt költségvetést.
Az AdAge becslései szerint a MySpace hirdetési bevételei a közösségi ágazat 2/3-át adják majd az idei évben, ebben a szegmensben azonban csak a teljes online hirdetési büdzsé 1.7%-a kerül elköltésre az USA-ban 2006 során.
Arra, hogy mennyit is érhet a MySpace esetében egy nem fizető felhasználó, az alábbi számokból lehet következtetni:
A MySpace vételára 580 millió dollár volt, a site 100 millió tagot számlál és nagyságrendileg 200 millió dolláros hirdetési bevételt hoz az idei évben. A vételár 5-6 dollár/felhasználó árat jelent, míg tisztán látszik, hogy a cég nagyjából felhasználónként 2 dolláros bevétellel számolhat jelenleg éves szinten.
A WIW esetében hasonló módon lehetne számszerűsíteni egy felhasználó értékét, ha a szükséges adatok nyilvánosak lennének...
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








