Mennyit ér egy WIW-felhasználó?

Pénzcentrum
2006. július 28. 05:30

Bizonyára sokakat foglalkoztat, mitől ekkora hatalmas üzlet egy közösségi site üzemeltetése, hiszen a felhasználók gyakorlatilag nem fizetnek a szolgáltatásért. A pénzt nem költő látogatóknak is van azonban értékük, ennek kifejezése viszont meglehetősen nehéz feladat. Lássuk, mire mentek a külföldi szakértők!


A legtöbb közösségi site-ra jellemző, hogy a felhasználók többsége nem járul hozzá a tartalomhoz (nem ír blogot, nem ad fel hirdetéseket stb.), így a forgalom túlnyomó többségét ezek a passzív és nem fizető felhasználók adják. Igaz ez többek között a MySpace és a YouTube esetében is, melyek így megnövekedett infrastrukturális költségeket kénytelenek viselni, mindenféle közvetlen ellentételezés nélkül.

A fentiekből ered a New York Times állítása, miszerint "A MySpace-nek könnnyű dolga volt a barátok toborzásával, ennél azonban jóval nehezebb lesz a profit termelése." (Mint ismeretes, a MySpace-t látogatottság tekintetében már csak a Yahoo előzi meg a tengerentúlon.) A több oldalletöltés természetesen magasabb hirdetési bevételt eredményez, ha pedig ehhez azt is hozzávesszük, hogy a megadott felhasználói preferenciák alapján jobban személyre lehet szabni a hirdetéseket, ami növeli az értéküket.

Jelenleg a MySpace még nyomott áron értékesíti a hirdetési felületeket, melyből éves szinten mintegy 200 millió dollár bevétele származik, mely kevesebb mint a Yahoo bevételének 20-ada.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a News Corp. a felvásárlás óta több millió dollárral támogatta a MySpace infrastrukturális fejlesztéseit és megduplázta a működésre szánt költségvetést.

Az AdAge becslései szerint a MySpace hirdetési bevételei a közösségi ágazat 2/3-át adják majd az idei évben, ebben a szegmensben azonban csak a teljes online hirdetési büdzsé 1.7%-a kerül elköltésre az USA-ban 2006 során.

Arra, hogy mennyit is érhet a MySpace esetében egy nem fizető felhasználó, az alábbi számokból lehet következtetni:

A MySpace vételára 580 millió dollár volt, a site 100 millió tagot számlál és nagyságrendileg 200 millió dolláros hirdetési bevételt hoz az idei évben. A vételár 5-6 dollár/felhasználó árat jelent, míg tisztán látszik, hogy a cég nagyjából felhasználónként 2 dolláros bevétellel számolhat jelenleg éves szinten.

A WIW esetében hasonló módon lehetne számszerűsíteni egy felhasználó értékét, ha a szükséges adatok nyilvánosak lennének...
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm