Tarolt az egynapos matrica

Pénzcentrum
2005. november 4. 13:47

A hazánkban ez év januárjától a 12 tonnánál nehezebb gépjárművek számára bevezetett D4-es díjkategória az értékesített matricák idei eladási mutatói alapján a második helyen áll.

 
A hazánkban ez év januárjától a 12 tonnánál nehezebb gépjárművek számára bevezetett D4-es díjkategória az értékesített matricák idei eladási mutatói alapján a második helyen áll.
Az Európai Unió 1999/62. számú irányelve alapján Magyarországon – és további kilenc uniós tagállamban – ez év januárjában új autópálya-használati díjkategóriát vezettek be a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművek számára. A hazánkban D4-es jelölést kapott kategóriában heti, havi és éves matricákon kívül 1 napos változat megvételére is lehetőség van (csak ebben a kategóriában), melynek alkalmazását szintén EU-előírások szabályozzák. Ez utóbbit – az eladási adatok ismeretében – elsősorban a Magyarországon átutazó teherfuvarozók veszik igénybe.
A január és szeptember közötti időszak értékesítési darabszámait összehasonlítva a díjkategóriák versenyében a D1-es mögött az új D4-es áll a második helyen. Ez utóbbi esetében ez év első kilenc hónapjában több mint 1,2 millió matrica fogyott, melynek jelentős hányadát, mintegy 91,5 %-át a csak ebben a díjkategóriában kapható 1 napos változat forgalma tette ki. A havonta értékesített D4 1 napos matricák száma folyamatosan növekvő tendenciát mutat. Kissé meglepő módon ez az emelkedés a legnagyobb forgalmat bonyolító nyári időszakot követően sem torpant meg, és szeptemberben tovább folytatódott. Ennek magyarázata elsősorban abban keresendő, hogy a fuvarozók fokozatosan ismerik meg az új matricatípust. A szezonalítás hatásai így valószínűleg csak a 2006. év havi értékesítési adataiban lesznek egyértelműen tetten érhetők, bár rejtett módon minden bizonnyal már idén is érezhetők az eladási mutatókban.

A bevezetést követő hónapokban viszonylag nagy számban fordultak elő olyan esetek, amikor a gépjárművek tulajdonosai tévesen vásárolták meg a D4-es díjkategória matricáit. Elsősorban a buszok besorolása okozott problémát, hiszen ezekre a járművekre (bár súlyuk alapján ebbe az osztályba sorolandók) az előírások szerint mégis az eggyel kedvezőbb, D3-as matricát kell érvényesíteni. A kategóriatévesztéses esetek az idő előrehaladtával természetesen egyre kisebb számban fordulnak elő. A jogosulatlan úthasználat elkerülése érdekében az ÁAK zrt. felhívja a járműtulajdonosok figyelmét, hogy egynapos matricát kizárólag a D4-es díjkategóriában lehet vásárolni.

Semmit nem ér csak az ötlet: sok magyar így rontja el az esélyeit arra, hogy a saját főnöke lehessen

Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.

Alapvető hibákon úszik el a magyarok pénze: erre figyelj, ha nem akarsz legatyásodni

A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.

Ilyet még nem láttál: így adnák ki a magyar gyerekek kedvenc könyvét újra

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 16. kedd
Ábrahám
33. hét
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?