Varga István gazdasági miniszter szerint 2009-hez hasonlóan az idei évben is nagy hangsúlyt fordít a kormány a kkv-szektor megsegítésére. A miniszter hozzátette, hogy az európai uniós átlagot meghaladva hazánkban a GDP 1%- át juttatják el valamilyen támogatás formájában a kis- és középvállalkozásoknak - írja a Világgazdaság.
Magyarországon jelenleg 678 ezer vállalkozás működik, melyek csaknem 1,7 millió munkavállalót - vagyis az üzleti szféra foglalkoztatottjainak 70 %-át - alkalmazzák. Varga István szerint a vállalkozói adók 60%-át a magyarországi kkv-szektor fizeti be, exportrészesedésük ugyanakkor továbbra is alacsony, mindössze 27,8%-os.
A gazdasági és pénzügyi válság ezt a vállalkozói szektort sem kímélte. A gazdasági tárca felmérése szerint 2009-ben a vállalkozások 88%-ának csökkent az árbevétele. A kedvezőtlen számok ellenére a gazdasági kilátásaik tekintetében jóval optimistábbak voltak, mint egy évvel korábban.
A miniszter elmondta, hogy a kormány tavaly 466,3 milliárd forintnyi államilag támogatott hitelt folyósított a kkv-szektornak, a garanciaprogram keretében pedig 50 milliárddal növelte a kis- és középvállalkozóknak nyújtott támogatott hitelek arányát.
A krízis hatásainak enyhítésére 111 milliárd forintos forrásátcsoportosítást hajtottak végre, ebből az év végéig 60 milliárd került a vállalkozásokhoz, a fennmaradó részre majd május környékén nyílnak meg a különböző pályázati lehetőségek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A válság okozta károkat hivatott enyhíteni a 4+1 néven elhíresült munkahelymegőrző program is, a szektorban ezzel 2009-ben csaknem 17 milliárd forintból 18 ezer munkahelyet őriztek meg.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








