Varga István gazdasági miniszter szerint 2009-hez hasonlóan az idei évben is nagy hangsúlyt fordít a kormány a kkv-szektor megsegítésére. A miniszter hozzátette, hogy az európai uniós átlagot meghaladva hazánkban a GDP 1%- át juttatják el valamilyen támogatás formájában a kis- és középvállalkozásoknak - írja a Világgazdaság.
Magyarországon jelenleg 678 ezer vállalkozás működik, melyek csaknem 1,7 millió munkavállalót - vagyis az üzleti szféra foglalkoztatottjainak 70 %-át - alkalmazzák. Varga István szerint a vállalkozói adók 60%-át a magyarországi kkv-szektor fizeti be, exportrészesedésük ugyanakkor továbbra is alacsony, mindössze 27,8%-os.
A gazdasági és pénzügyi válság ezt a vállalkozói szektort sem kímélte. A gazdasági tárca felmérése szerint 2009-ben a vállalkozások 88%-ának csökkent az árbevétele. A kedvezőtlen számok ellenére a gazdasági kilátásaik tekintetében jóval optimistábbak voltak, mint egy évvel korábban.
A miniszter elmondta, hogy a kormány tavaly 466,3 milliárd forintnyi államilag támogatott hitelt folyósított a kkv-szektornak, a garanciaprogram keretében pedig 50 milliárddal növelte a kis- és középvállalkozóknak nyújtott támogatott hitelek arányát.
A krízis hatásainak enyhítésére 111 milliárd forintos forrásátcsoportosítást hajtottak végre, ebből az év végéig 60 milliárd került a vállalkozásokhoz, a fennmaradó részre majd május környékén nyílnak meg a különböző pályázati lehetőségek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A válság okozta károkat hivatott enyhíteni a 4+1 néven elhíresült munkahelymegőrző program is, a szektorban ezzel 2009-ben csaknem 17 milliárd forintból 18 ezer munkahelyet őriztek meg.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








