Tovább csökkent a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2009-ben a 2008 évihez képest - derül ki a MarketingCommando.hu által idén januárban 1000 fő megkérdezésével végzett online kutatásából.
A megkérdezett vállalkozások kevesebb, mint felének - 43 százalékának - nőtt valamelyest a bevétele, míg 34 százalékuk forgalma csökkent jelentősen és 22 százalékuk nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest.
Sokkoló felismerés a stagnálókról
Sokkoló tendenciára enged következtetni az adatok összevetése a MarketingCommando.hu által 2009. januárban végzett megegyező tartalmú kutatás eredményeivel: míg 2008. karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált a forgalma a 2007-es karácsonnyal összehasonlítva, addig ugyanez az adat 2009-ben 22 százalék volt, ami már önmagában is számottevő változás.
Azonban amennyivel csökkent a stagnáló cégek aránya, a kevesebb karácsonyi forgalmat realizáló cégeké közel annyival nőtt: míg 2008-ban a válaszadók 21 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, addig ez 2009-re már 34 százalékra nőtt!
Ugyanakkor alig változott a növekvő forgalmat realizáló cégek aránya: 2008-ban a megkérdezettek 41 százalékának nőtt a forgalma karácsonykor az előző évihez képest, míg 2009-ben ez az adat 43 százalék.
Mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság, igazolva az előzetes várakozásokat. Mint ismeretes, a Marketing Commando a 2009. januárjában végzett kutatásának elemzése során az alábbi megállapítást tette: "ha egy kisvállalat bevétele nem nő évente bizonyos ütemben (a Nyugat-Európában elfogadott érték 20%) akkor a cég vagy stagnál, vagy kezdetét veszi egy leépülési folyamat. Ezeknek a cégeknek a 2009-es év kritikus lehet, hiszen ezek a cégek vannak a leginkább kiszolgáltatva a válság hatásainak".
A marketingező cégeknek volt jobb karácsonya
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legjobb karácsonya az intenzíven marketingező a kkv-knak volt. Az adatok beszédesek: az előző évinél intenzívebben reklámozó cégek 72 százaléka jelzett most nagyobb forgalmat. Azon vállalkozások közül, amelyek nem reklámoztak egyik évben sem, sokkal kevesebben (42 százalék) könyvelhettek csak el növekedést. Ugyanakkor a nem reklámozó cégek között jóval magasabb volt a stagnáló és a csökkenő forgalmat realizált cégek aránya is.
Aranytartalék a marketingben
"Még mindig óriási tartalék rejlik a mikró-, kis- és középvállalatok számára a marketingben. Mivel egyértelmű az összefüggés a marketing aktivitás és a karácsonyi forgalom emelkedése közt - még a válság idején is -, ezért arra biztatok minden cégvezetőt, kezdje el megismerni és alkalmazni a kisvállalati marketing alapjait. Az alapok nagyon egyszerűek, bárki számára könnyen elsajátíthatóak és rengeteg olcsó vagy akár ingyenes marketing eszköz áll a kisvállalatok rendelkezésére" - tanácsolja Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Szögesdrótos betonfalat húzta fel az afgán határra Irán
- Végéhez ért a „Szabadság, szerelem” országjáró körútja
- Néhány percet kapott Szoboszlai, de simán nyertek a Vörösök
- Megtartották az Élet menetét Budapesten
- Hosszú évek után visszatér az NB I-be a Nyíregyháza
- Debrecenbe hirdetett anyák napi nagygyűlést a Tisza vezetője