14 °C Budapest

E-kereskedelem itthon - merre tart a folyamat ?

Pénzcentrum
2005. október 20. 09:32

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. közös felmérése szerint, melyet a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködve készített megállapítható, hogy növekszik azon cégek aránya akik valamilyen formában részt vesznek az elektronikus kereskedelemben. Az internet kapcsolattal rendelkező[1] legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 27%-a (az összes cég 22%-a) rendelt meg terméket, vagy szolgáltatást 2004-ben az Interneten keresztül.
Összhangban a nemzetközi adatokkal, interneten keresztül jóval kevesebb cég (az internetkapcsolattal rendelkezők 15%-a, az összes cég 12%-a) értékesítette termékeit szolgáltatásait 2004-ben, mint amennyien e-beszerzést végeztek.
2005-ben tovább nőtt az e-kereskedelemben résztvevők aránya. Az év közepén az internet-kapcsolattal rendelkező cégek 33%-a jelezte, hogy interneten beszerzést, 20%-uk pedig, hogy értékesítést végez.
A pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás szektor cégei 2004-ben az átlagosnál nagyobb arányban (35%) használták az internetet termékek vagy szolgáltatások megrendelésére mint a többi szektorban működő vállalatok.
Interneten keresztüli megrendeléseket 2004-ben a feldolgozóipar illetve a szállítás, raktározás, posta távközlés szektorokban tevékenykedő cégek az átlagosnál nagyobb (21%, illetve 26%), az építőipari cégek pedig átlag alatti arányban (5%) kaptak.
 
Rendelt-e vállalata terméket, vagy szolgáltatást az interneten keresztül, illetve kapott-e megrendelést az interneten keresztül?
(az internettel rendelkező cégek körében, N=825)
* a 2004 első félévére vonatkozó adatok egy korábbi felmérésünkből származnak
Forrás: GKI – T-Mobile SUN
Az internetes beszerzések összes beszerzésen belüli aránya az érintett cégek 38%-ánál kevesebb volt, mint 1% és csak 13%-ánál volt magasabb, mint 10%, míg az értékesítés esetében ugyanezek az arányok 23%, illetve 24%.
Várakozások
 
Az internetes beszerzéseket végző cégek döntő többsége, 58%-a, úgy gondolja, hogy a következő évben nem változik majd az internetes beszerzéseinek aránya. A válaszadók 38%-a számít kis mértékű, 3% pedig jelentős növekedésre.
Az interneten is értékesítő cégek legnagyobb része, 47%-a, szerint a következő 12 hónapban nem várható az internetes értékesítések összes árbevételen belüli változása. A cégek hasonló hányada, 42%-uk viszont az arány kismértékű emelkedésére számít.
 
Várakozások az internetes beszerzések és értékesítések arányára vonatkozóan a következő 12 hónapban, a cégek százalákában
 
(a 2004-ben internetes beszerzést, illetve értékesítést végző cégek körében, N=220, illetve N=126)
* a 2004 első félévére vonatkozó adatok egy korábbi felmérésünkből származnak
Forrás: GKI – T-Mobile SUN
A kutatásról
A felmérés 2005 júliusában zajlott le telefonos interjúk formájában 1000 cég reprezentatív megkérdezésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort.

 
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem