11 °C Budapest
boy using computer at night

Hatalmas veszélyben a magyar gyerekek: így lehet megvédeni őket a gép előtt

2022. január 3. 20:32

Egy új kutatás azt vizsgálta, hogy milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a leginkább 2021 utolsó hónapjaiban A videojátékok esetében a leggyakrabban a Genshin Impactre és a Poppy Playtime-ra kerestek rá. A legnépszerűbb játéknak a Barbie-baba és a Lego bizonyult. Emellett nagy meglepetésre a Coldplay is népszerű lett a gyerekek körében a BTS koreai popegyüttessel való kollaborációját követően.

A Kaspersky a Safe Kids alkalmazásának használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a legnépszerűbb Androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta a gyerekek főbb érdeklődési köreit és igényeit a 2021. szeptember és november közötti időszakban.

Videojátékok 

Idén ősszel a videojátékok bizonyultak a legnépszerűbb témának a YouTube-on: az összes lekérdezés 28,4%-át adták. Az idén a két legkeresettebb játék két újonc lett: a Genshin Impact és a Poppy Playtime. A második helyre a Minecraft került 22,4%-kal. Emellett a Minecraft Let’s Play sorozatai népszerűbbnek bizonyultak a Robloxnál, amely 5,9%-os részesedést foglalt el a keresésekben. A legnépszerűbb videojáték-csatornák a MrBeast, az EdisonPts és a Paluten voltak a YouTube-on.

Zene

A YouTube-os keresések között a zenei vonatkozású keresések foglalták el a második helyet 19,1%-os részesedéssel. A legnépszerűbb zenészek a BTS, a BlackPink, Lil Nas X, Ariana Grande és a Twice voltak. A legismertebb dal CKay Love Nwantiti című száma volt, valamint két új dal a BlackPink egyik tagjától, Lisától: a LALISA és a MONEY.

A K-pop érdekes módon még mindig népszerű a gyerekek körében. A BTS koreai popzenekarral közösen előadott új slágerének, a My Universe-nek köszönhetően most a listán korábban nem szereplő Coldplay is hirtelen bekerült a gyerekek érdeklődési körébe.

Filmek és TV-műsorok

Az összes keresés 12,1%-a filmekre, rajzfilmekre és TV-műsorokra irányult. A gyerekek a leggyakrabban rajzfilmeket kerestek, az ilyen jellegű keresések aránya 56,4% volt. A legtöbbször a Peppa Malacra és a Miraculous – Katicabogár és Fekete Macska kalandjaira kerestek rá. A TV-műsorok keresési aránya 35,3% volt. Az élen a német a Hilf mir! Jung, pleite, verzweifelt és a Berlin tag und nacht, a koreai A Beauty of Revenge, valamint a Mr. Bean végzett. A mozifilmek esetében a gyerekeket leginkább a Venom 2. – Vérontó és a Pókember: Nincs hazaút érdekelte.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Játékok és ajándékok

A játékokra és a lehetséges ajándékokra irányuló keresések körében a LEGO építőjátékok és a Barbie-babák vezették a sort. Az oktatás témakörében a gyerekeket leginkább az állatvilág és a kémiai-fizikai kísérletek érdekelték. Ezek a keresések megkönnyíthetik a szülők számára a lehetséges ajándékok kiválasztását a gyerekeik érdeklődési köre alapján.

Fontos megismerni a gyerekek érdeklődésének globális trendjeit, és természetesen azt is, hogy pontosan mi iránt is lelkesedik a saját gyerekünk. Valami olyan, ami aktuálisan szupernépszerű, hasznos ajándék lehet, és még divatjamúlt sem lesz: például egy új Vans cipő. Jó támpont lehet még az is, hogy milyen játékokat, filmeket vagy zenét kedvel a gyerek.

 – mondta Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.

Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők:

  • Már a gyerek kiskorától kezdve vegyenek részt az online tevékenységeiben, hogy ez bevett szokássá váljon. A szülők így jobban belevonódhatnak a gyereket érdeklő témákba és hobbikba, ami elősegíti a szoros kapcsolat kialakítását.
  • Állítsanak fel világos alapszabályokat azzal kapcsolatban, hogy mit tehetnek, vagy mit nem tehetnek a gyerekek az online térben, és magyarázzák el azt is, hogy miért szükségesek ezek a szabályok. A szabályokat persze felül kell vizsgálni, ahogy a gyerekek idősebbé válnak.
  • Böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt. Nézzék meg, hogy hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról.
  • Vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekekkel is: magyarázzák el nekik, hogy miként működnek ezek az alkalmazások, és miért szükségek ahhoz, hogy biztonságban legyenek az online térben.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem