Nyíregyházán az elmúlt években több hosszú ideje működő étterem, kávézó és vendéglátóegység kényszerült végleg bezárni, ezzel jelentős átalakulást hozva a város vendéglátási térképén.
Sokan sokféle receptre esküsznek a lecsó kapcsán, most egybegyűjtötték a legismertebbeket és a legnépszerűbbeket.
Ahogy beköszönt a nyár, máris megjelennek a piacokon és a boltok polcain a magyarok kedvenc nyári zöldségei: vétek lenne kihagyni ilyenkor a friss paradicsomot és paprikát, de a zsenge tökfélékről sem szabad megfeledkeznünk, amelyek kiválóan passzolnak a klasszikus magyar lecsóhoz. A Hellovidék utánajárt, hogyan készül a hagyományos lecsó, honnan származik ez a szuperegyszerű, ám annál közkedveltebb étel és milyen variációit ismerjük az egyszerű lecsónak.
Az első hivatalos „lecsó” recept először 1931-ben jelent meg az Új idők receptkönyvében (lecsó télire), illetve a Magyar Szakács című lapban (bácskai lecsó néven), még ugyanabban az évben – innentől azonban máris számtalan verzióban találkozhatunk kedvenc nyári ételünkkel. Ahogy a fentiekben is elárultuk, a hagyományos magyar lecsó három zöldségen, a paradicsomon, a paprikán és a vöröshagymán alapszik, azonban ezen felül nem létezik univerzális érvényű instrukció a lecsó készítését illetően.
Sokan 1:1:1 arányban használják a három alapanyagot, míg mások azt kedvelik, hogyha a paradicsom és a paprika dominálnak, vannak, akik meghámozzák a paradicsomot, vannak, akik egészen finomra aprítják őket és vannak, akik a durvára szeletelt zöldségre esküsznek, van, aki pépesre főzve szereti és van, aki azt kedveli, ha roppanós állagú a paprika - csak rajtunk múlik, hiszen a lecsó tipikusan olyan étel, amelyet az „ahány ház, annyi szokás” elve szerint készítenek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








