Az elmúlt hetekben több természeti katasztrófáról is beszámoltak az ázsiai híradásokban, pusztító vihar Mianmarban, a Richter-skála szerinti 7,8-as erősségű földrengés Kínában, jelentős élelmiszerár-emelkedés, csúcsokat döntögető olajárak. Vajon ezek a kedvezőtlen hatások hogyan befolyásolják az elmúlt évben sokat erősödő ázsiai ingatlanpiacot? Az eltérő környezetnek köszönhetően a világszerte érezhető hitelválságból Ázsia kimaradt, de mit kezdenek a növekvő inflációval, mi lesz a feltörekvő lakásárakkal ezután?
Ázsia ingatlanpiacán továbbra sem érzékelhetőek a világ más területein krízishelyzetet teremtő hitelválság hatásai, de a növekvő infláció, a magasabb kamatlábak, az élelmiszer- és üzemanyagárak emelkedése és a többi termék folyamatos drágulása negatív hatással vannak az ingatlanok vételárára.

Háztartási szinten, ha a magánszemélyek kedvezőtlen megtérülésre számíthatnak, akkor inkább kivárnak a vásárlással, nem fektetik a pénzüket ingatlanba, valamint a felújítást is sokszor későbbre halasztják. Nemzetgazdasági szinten az emelkedő élelmiszer- és üzemanyagárakra a monetáris politika kamatemeléssel reagál és ezzel az infláció növekedését idézi elő.
Az korábbi tapasztalatok alapján az ázsiai lakáspiac különösen érzékeny a fogyasztó árak változására. Több élelmiszer ára is jelentősen emelkedett az elmúlt egy évben, a rizs, mint az ázsiai élelmezés legfontosabb árucikke márciusig 90 %-kal, a búza 160 %-kal, a szójabab 104 %-kal a kukorica 37 %-kal, a cukor pedig 26 %-kal lett drágább, mint egy évvel ezelőtt.


Szingapúri ingatlancsodák
Az indiai központi bank az infláció kordában tartása érdekében az első negyedévben két lépcsőben összesen 0,5 százalékponttal növelte a banki alapkamatot, de több ázsiai központi bank is hasonló intézkedéseket hajtott végre. Elemzők szerint, ha az infláció mértéke továbbra is meghaladja az egyes országok célkitűzéseit, akkor újabb kamatemelésekre lehet számítani az év során.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kína és Indonézia is az elkerülhetetlen kamatemeléstől tart, mindkét ország tisztában van vele, hogy ez negatívan hat a lakáspiacukra. Egyrészt csökkenti a belső keresletet, de a külföldi befektetők beruházói hajlandósága is alább hagy. Ha országos szinten nézik a problémát, akkor látják, hogy ez a gazdaság lassulását okozhatja. Magasabb kamatok mellett az emberek vásárlói- és hitelfelvételi kedve is csökken.

A helyzet azért is szerencsétlen, mert néhány ázsiai lakáspiac nem teljesen heverte ki az 1997-es ázsiai pénzügyi válság hatásait. Bár 2007-ben erős volt az ingatlanár-emelkedés a kontinensen, egyes területeken még mindig a korábbi válság előtti szint alatt vannak az árak. Szingapúrban és a Fülöp-szigeteken is jelentősen emelkedtek a lakóingatlan árak 2007-ben, de még így is elmaradnak a korábbi csúcsoktól. Azokban az országokban, ahol a vártnál magasabb inflációs adatokkal szembesültek, ott valószínűleg monetáris megszorítások várhatóak.
A világgazdasági tendenciák általában egy irányba mutatnak, mert a nemzetközi pénzpiacok szoros összefüggésben vannak egymással. A történelemben már sokszor tapasztaltak globális ingatlanpiaci fellendülést, ha az egyik országban emelkedtek az árak, akkor több ország is ezt a tendenciát követte. Ugyanez igaz akkor is, ha a vételárak csökkenéséről beszélünk. Ázsiában a tavalyi szárnyalás után a kamatemelések következtében idén kisebb megtorpanás várható, de ennek belső okai vannak és a korábbi megfigyelésektől eltérően most nem az Egyesült Államokban tomboló hitel- és lakáspiaci válság áll a háttérben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








