A szellemi munkavállalók között meghaladja a 30%-ot, míg fizikai munkatársak esetében nem ritka az 50-60%-ot meghaladó fluktuációs ráta.
A koronavírus minden magyar vállalkozás működését érintette valamilyen szinten, de az új kollégák toborzásával továbbra is tervez a cégek több mint 90 százaléka 2020-ban. Harmaduknál változatlanul folytatódik az új munkaerő felvétele, bizonyos ágazatokban viszont teljes mértékben megszűnt ez a tevékenység.
Összességében lelassult a cégek toborzási tevékenysége, 42 százalékuk a veszélyhelyzet idejére leállította az új kollégák keresését, 16 százalékuk pedig úgy tervez, hogy az egész éves növekedési tervüket is befolyásolni fogja a koronavírus. A leginkább érintett iparágakban extrém csökkenés látható, de sok szektorban rekordot döntött a meghirdetett állások száma az utóbbi 1 hétben - derül ki a Profession.hu villámkutatásából és saját adataiból.
A vendéglátással kapcsolatos hirdetések esetében 91 százalékos, fatális esést tapasztaltak az állásportálon. A szakmunka, fizikai munka és szállítmányozás/logisztika kategória is jelentős, átlagosan 50 százalékos csökkenés látható. Ezzel szemben például a jogi (+36%) és mezőgazdasági (+175%) kategóriákban jelentősen több, a mérnöki és ügyfélszolgálati állásoknál pedig szinte azonos számú álláshirdetést adtak fel a cégek. Kiemelkedő növekedés látható még a nagyobb élelmiszerláncoknál, akik leginkább bolti eladókat keresnek a hirtelen megugrott forgalom kezelésére.
- mondta Tüzes Imre, az állásportál üzletfejlesztési vezetője. "Munkáltatói oldalon a 100 cég bevonásával készült villámkutatásunkból kiderült, hogy közel sem számítanak a 2008-as válsághoz hasonló recesszióhoz a döntéshozók. Szerintük a visszaesés gyorsan elmúlik majd és a forgalmuk is hamar visszaáll az eredeti szintre" -tette hozzá.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal