11 °C Budapest
A group of startup business employees working together in a modern office environment.

Ezzel a trükkel tarthatják meg most a dolgozóikat a magyar cégek: ilyen egyszerű lenne?

2022. szeptember 7. 20:01

Ahogy a koronavírus-járvány intenzitása csökken, a munkavállalók visszatérnek az irodákba. Egy friss „Öko-iroda” című kutatás rávilágított arra, hogy az elmúlt másfél évben megváltoztak a dolgozók elvárásai a fenntarthatósággal kapcsolatban. A változás olyan mértékű, hogy a munkaadóknak érdemes lehet prioritássá tenniük a környezetbarát iroda kialakítását és többet foglalkozni a fenntarthatósággal, amennyiben szeretnék megtartani munkatársaikat, és újakat toborozni.

A munkavállalók 43 százaléka úgy érzi, az irodája valójában „szégyenletesen” környezetszennyező, és majdnem a fele csalódott amiatt, hogy a munkáltatója semmit sem tett ez ellen a pandémia alatt. Ez derült ki az Essity és az irodai higiéniai termékeket is kínáló márkája, a Tork kutatásából, amelyet Európa hét országában 12 000 munkavállaló részvételével végeztek el. A felmérés szerint a munkavállalók 84 százaléka szeretne környezetbarátabb irodában dolgozni és 10-ből 7 munkavállaló érzi úgy, hogy át kell vennie a kezdeményezést a fenntarthatóság terén. Sokan már maguk is fontolóra vették környezetbarát megoldások bevezetését, mivel 3-ból 1 dolgozó szerint főnökei egyáltalán nem törődnek a bolygó jövőjével.

Egyértelműek a dolgozói elvárások

A vizsgálat azt is megállapította, hogy a válaszadók 66 százaléka új munkahely keresésekor már a fenntarthatósági hírnevük és intézkedéseik alapján és mérlegeli a cégeket. Ez egy olyan jelentős irányváltás, amivel a vállalatoknak feltétlenül tisztában kell lenniük ahhoz, hogy a mai, kihívásokkal teli időkben is meg tudják tartani a munkavállalóikat, és újakat is legyenek képesek bevonzani. Azt jelenti, hogy prioritássá kell tenniük a környezetbarát iroda kialakítását.

Manapság már a munkavállalók legfontosabb szempontjai között van az újrahasznosítás, a hulladék és az energiafelhasználás csökkentése, illetve jobb belső kommunikációt is várnak el munkahelyüktől a fenntarthatósággal kapcsolatban.

„Az elmúlt 18 hónapban határozott változást figyeltünk meg, mivel a munkavállalók minden eddiginél komolyabban veszik a fenntarthatóság kérdését. Egyértelmű elvárásuk és igényük van a környezetbarát, fenntartható irodára, de ezt egyes munkáltatók gyakran figyelmen kívül hagyják. Az olyan egyszerű lépések, mint az újrahasznosítási gyakorlat javítása és az energiafelhasználás csökkentése, illetve környezetvédelmi tanúsítványokkal rendelkező termékek használata az irodában már most is rengeteget számítanak. Ebben a folyamatban a fenntartható higiéniai termékek és megoldások is sokat tehetnek hozzá ahhoz, hogy a dolgozók komfortosabban érezzék magukat munkahelyükön. Vagy éppen fordítva, azok hiánya ronthatja egy-egy cég megítélését” – mondta el Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója a Tork öko-iroda kutatás kapcsán.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem