A Google, az Alphabet vállalatcsoport részeként, költségcsökkentési intézkedések keretében számos alkalmazottját bocsátja el
A koronavírus-járvány gazdasági következményei a vizsgált időszakot továbbra sem teljes egészében érintették, így hatásai a közölt munkanélküliségi adatokban ugyan a korábbinál markánsabban, de nem teljes egészében jelennek meg - hívta fel a figyelmet friss jelentésében a KSH. A 2020. február-áprilisi időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma 174 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,8% volt. A férfiakat alacsonyabb szintű munkanélküliség jellemezte, mint a nőket, esetükben a mutató értéke lényegében stagnált, miközben a nőknél növekedett. 2020 áprilisában mintegy 73 ezer fő veszítette el állását, közülük 54 ezer fő gazdaságilag inaktívvá és 19 ezer fő munkanélkülivé vált.
2020. február-áprilisban az egy évvel korábbihoz képest a 15-74 éves férfiak körében a munkanélküliek száma 92 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,6% volt. A nők esetében a munkanélküliek száma 83 ezer főre, a munkanélküliségi ráta 4,0%-ra emelkedett. A 15-24 éves munkanélküliek száma 35 ezer fő, munkanélküliségi rátájuk 11,2% volt. A munkanélküliek közel egyötöde ebből a korcsoportból került ki. A 25-54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 0,4 százalékponttal, 3,5%-ra nőtt, az 55-74 évesek munkanélküliségi rátája gyakorlatilag nem változott, 2,1% volt. A munkanélküliség átlagos időtartama 9,2 hónap volt, a munkanélküliek 25,7%-a keresett legalább egy éve állást, vagyis tartósan munkanélkülinek számított - derült ki a KSH friss jelentéséből.
2020. áprilisban a munkanélküliek átlagos létszáma 187 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,1% volt. Az előző hónaphoz képest a munkanélküliek száma 19 ezer fővel, a 2019. áprilisihoz képest pedig 29 ezer fővel nőtt. A munkanélküliségi ráta egy hónap alatt 0,5 százalékponttal, egy év alatt 0,7 százalékponttal emelkedett. Az állástalanokká válók száma az előző hónaphoz képest jelentősen, mintegy 73 ezer fővel növekedett. Ugyanakkor a nemzetközi összehasonlításra is hivatott, ILO-definíciók1 szerinti számbavétel miatt túlnyomó részük nem a munkanélküliek, hanem az inaktívak számát növelte. (Az előbbiekét 19 ezer, az utóbbiakét 54 ezer fővel.) A munkahelyüket elvesztett személyek többsége ugyanis - elsősorban a személyes kapcsolatok korlátozása miatt - nem keresett aktívan munkát és/vagy nem tudott volna 2 héten belül munkába állni.
2020. április végén az egy évvel korábbihoz képest a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adminisztratív adatai szerint
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét