Az Audi Hungaria elnöke évértékelő interjújában bejelentette, hogy a győri üzemben további létszámcsökkentésre készülnek a hatékonyság növelése érdekében.
Folytatódtak az élénkülő munkaerőpiaci folyamatok 2014. május-július időszakban. A foglalkoztatottak száma nőtt, a munkanélkülieké pedig csökkent.
A KSH jelentése szerint idén május-júliusra a foglalkoztatottak száma 163,8 ezer fővel, 4,1273 millió főre nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ezzel párhuzamosan csökkent a munkanélküliség: ugyanezen időszakra a munkanélküliek száma az egy évvel korábbihoz képest 92 ezer fővel, 354 ezerre csökkent, ami alapján a munkanélküliségi ráta 7,9%-ra mérséklődött. Igaz, a fiatalok (15-24 éves korosztály) körében az állás nélküliek aránya eléri a 21 százalékot, így a munkanélküliek 19,3 százaléka ebből a korcsoportból kerül ki.
Az adatokat kissé árnyalja, hogy már az éves összevetésben a mutatók szép előrelépést jeleznek, ugyanakkor a friss foglalkoztatási szám szezonálisan kiigazítva csökken. Természetesen egy ilyen megingásból nem kell messzemenő következtetéseket levonni, érdemes inkább megvárni a következő időszak adatait, mielőtt a javuló trend megállásáról beszélnénk.
Az év elején bizonyosan nagy szerepe van a foglalkoztatás javulásában a téli közmunkaprogramoknak, de ettől szűrve is látható volt némi javulás. Érdemes felhívni a figyelmet arra az ellentmondásra is, hogy míg a KSH ma megjelent mintavételes adatai szerint a foglalkoztatás már a válság előtti szint felett jár, addig az adminisztratív, szűkebb körű adatgyűjtés alapján még jócskán a válság előtti csúcs alatt vagyunk.
A látványosan nagy eltérés egyrészt a közmunkaprogramok 2010 óta történt felfutására, másrészt a külföldön munkát vállaló, de hazai lakhelyüket megőrzők számának megugrására vezethető vissza.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








