A külügyminisztérium legfrissebb figyelmeztetése szerint több tucat ország és térség került a legszigorúbb, piros biztonsági kategóriába.
Jelenleg nincs gazdasági racionalitása annak, hogy megálljon vagy akár lassuljon a hazai munkaerő-migráció. Számháborúba ugyanakkor nem érdemes belebonyolódni, mert nincsenek mindenre kiterjedő statisztikák - írja a Világgazdaság.
A magyarországi munkaerő-migráció a 2007-es megszorító csomag után indult be, amire az egykulcsos adó 2010-es bevezetése, valamint a jóléti és szociális rendszerek 2011-ben kezdődő drasztikus megnyirbálása erősített rá jelentős mértékben - mondta a Kopint-TÁRKI vezető kutatója a napilapnak. A felgyorsult munkaerő-migráció miatt közelítjük a lengyelországi arányt, ahol a népesség 4-5 százaléka külföldön dolgozik.
A munkaerő-migrációban részt vevők számát ugyanakkor igazán becsülni sem lehet, így számháborúba nem is érdemes belemenni. Inkább csak trendekre lehet következtetni, ezek alapján pedig folyamatosan nő a külföldön munkát vállaló magyarok száma. Ugyanígy nő azoknak az aránya, akik - átmenetileg - biztosan nem térnek haza.
A kutató szerint "ha a migráció egyszer elindul, nehéz megállítani". Azt sem tartja reálisnak, hogy Magyarország a közeljövőben képes lesz hazavonzani a migránsokat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








