7 °C Budapest

Nem képeznek már a cégek: legalábbis nem saját pénzből!

2010. április 1. 10:02

A gazdasági válság következtében átrendeződött a felnőttképzési piac magánszemélyek és cégek tekintetében egyaránt. A céges képzések területén 50 százalékkal esett vissza a képzéseket saját forrásból finanszírozó vállalatok száma, ugyanakkor felértékelődött a vezetőképzés és a tehetségmenedzsment.


A tavalyi évben nagyobb átrendeződést tapasztalhattak a felnőttképzési piacon tevékenykedők. A DGS Global Research felméréséből kiderült, hogy a válság következtében a céges képzések területén 50 százalékkal visszaesett a képzéseket saját forrásból finanszírozó vállalatok száma, emiatt az állami, pályázati források még ma is keresettek. A vállalatok ugyanakkor felismerték, hogy a képzések elengedhetetlenek, mivel a kitűzött célokhoz és piacszerzéshez szükség van új tudásra és képzett munkaerőre, ezért a cégek esetében a vezetőképzés, a tehetségmenedzsment és a képzések hatékonyságnövelése felértékelődött. A vállalati képzések tehát továbbra is jó befektetésnek számítanak, mert azon kívül, hogy a vállalat érdekeit szolgálják, az egyén karrierjét is támogatják, ezáltal motivációs eszközként is alkalmazhatóak. A cégek 78 százaléka egyébként úgy nyilatkozott, hogy szeretnék kihasználni a szakképzési hozzájárulás adta lehetőséget, 31 százalék szerint pedig a pályázatok nyújtotta források is célra vezetőek lehetnek.


A DGS Global Research felmérésével szinte teljesen azonosak a pénzügyi, és gazdasági képzések területén piacvezető Perfekt Zrt. tapasztalatai, mely szerint a cégek elsősorban szakmai képzésekre költöttek leginkább 2009-ben és várhatóan idén is erre fognak. A rangsor harmadik helyére a vezetői kompetenciák fejlesztése került, a coaching pedig - a korábban tapasztaltakhoz képest - még lejjebb csúszott a listán, valószínűleg költségtakarékossági szempontok miatt.

A Perfekt Zrt. tapasztalatai szerint az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő képzések és informatikai képzések területén is csökkent a kereslet. Utóbbinak több oka lehet: vagy a munkavállalók maguknak finanszírozzák az ilyen típusú képzéseket, vagy megfelelően ismerik, használják a különböző informatikai rendszereket, programokat. A hosszabb időtartamú OKJ-s képzések iránti alacsonyabb érdeklődés oka az lehet, hogy a vállalatok inkább a rövidebb, költségtakarékosabb képzéseket preferálják. A vizsgálatból az is kiderül, hogy a képzésekre elsősorban a középvezetőket és a diplomás munkavállalókat küldik, míg legkevésbé a fizikai dolgozók képzésére szentelnek erőforrást a vállalatok.

HR BLOGGER
perfekt  |  2024.04.23 12:25
A "GINOP PLUSZ-3.2.1.-21 III. ütem keretein belül képzési és bértámogatási lehetőségek vehetők igény...
hrdoktor  |  2024.04.23 11:46
Sokan szenvednek kézfájdalmaktól a számítógépes munka következtében, ami helyes egérhasználattal jel...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm