Annak ellenére, hogy egyre javul az európai egyetemek finanszírozása, a vállalati szféra és a felsőoktatás valamint a tagállamok közötti együttműködés, még mindig jelentős az uniós felsőoktatási intézmények lemaradása világszíntéren, csak az Amerikai Egyesült Államok és Ázsia mögött kullogunk.
Az uniós célkitűzések szerint 2010-re Európának a legversenyképesebb, s a dinamikus tudás vezérelte gazdasággá kell válnia. Az uniós oktatási miniszterek mind egyetértenek abban, hogy a kreativitás az innováció elsődleges forrása, amely végső soron a növekedés és a jólét kialakításában döntő tényező - írja az EUObserver.
Mindez nagyon szép és jó, azonban a megvalósulás iránt érzett remény könnyen szertefoszlik, ha tisztában vagyunk az adatokkal, az idei évre ugyanis az uniós növekedést 2 százalékosra prognosztizálják, szemben a 2,4 százalékos amerikai és a 10 százalékos kínai adattal. Ráadásul az európai intézmények sem remekelnek a nemzetközi rangsorokban.
A legújabb Times Higher Education Supplement felmérés szerint a legjobb 50 egyetem közül csupán 12 európai, miközben 20 amerikai. Ami Kínát illeti, még a 2004-es felmérés idején nem kerültek be a legjobb 50 közé, addig a 2007-es listán már kettő is szerepel. A listát egyébként több kritérium alapján állítják fel, így például a megszerzett Nobel díjak, tudományos kutatási publikációk, illetve a nemzetközi diákok száma. A legjobbak közül természetesen nem maradhat ki a Harvard, a Yale, a Princeton, illetve az Oxford és a Cambridge. A THES listájára magyar egyetemnek nem sikerült bejutnia.
A magyarázat szerint az ok részben a finanszírozási oldalon keresendő. Az Európai Unióban átlagosan a GDP 1,3 százalékát fordítják a felsőoktatásra, ami diákonként 8700 eurót (2 millió forintot) jelent. Ennek nagy részét az állami költségvetésből fizetik ki. Az Egyesült Államokban a GDP-arányos finanszírozás 3,3 százalékos (ez 36 500 euro, vagyis 8,6 millió forint), azonban a pénz legnagyobb része szponzorációból származik.

Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Videó: bejutottunk a Telekom irányítási központjába: itt biztosítják, hogy viharban is legyen net
A hét minden napján, a nap 24 órájában felügyelik a Telekom teljes hálózatát és összes szolgáltatását.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


