2008-ban indulnak az első mesterképzések az új felsőoktatási rendszer magyarországi bevezetésének újabb ütemeként, ezek viszont azokra a bolognai rendszer szerinti, 3-4 éves alapképzésekre épülnének, melyek széles körben 2006-ban kezdődtek - írja a Napi.
Ez persze azt jelenti, hogy az első nagyobb hullámban végző alapszakos hallgatók csak 2010-2011 körül lépnek tovább a mesterképzésre, így 2008 és 2009 minden bizonnyal átmeneti időszak lesz, mely alatt a hagyományos ötéves képzést végzők már nem mennek mesterszakokra (legfeljebb másoddiplomás képzésként), az alapszakosok pedig még nem tartanak itt.
A kialakult helyzet a főiskolai végzettséggel rendelkezők számára teremt nem várt esélyt a mesterképzésekre való bejutásra, az említett két évben ugyanis meglehetősen mérsékelt lesz a verseny a jelentkezők között. (A jogi lehetőség természetesen később is fennáll a beiratkozásra, de a bejutási esélyek kétségkívül verseny hiányában a legjobbak.)
2010-től feltehetően jelentősen változik majd a helyzet, az egyetemekre érkező alapszakos hallgatók 80-90%-a ugyanis felmérések szerint mindenképpen tovább szeretne menni mesterképzésre, a helyekért folytatott harc tehát szinte garantált.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


