Növekvő utasszám a BKV-nál Idén januárban igencsak megugrott a Budapesti Közlekedési Vállalat jegyértékesítése és ennek okán bevételei is. A bevételek növekedésében nagymértékben közre játszhat, hogy a lakosság egyre inkább lemond az autózásról. Nagy kérdés azonban, hogy a 400 forint körüli üzemanyagár hatással lehet-e a jegyek illetve bérletek árára.
A 400 forint körüli benzinár idén tovább rontotta az autósok kedvét. A Magyar Ásványolaj Szövetség legutóbbi adatai szerint a 2011 januári üzemanyag-fogyasztás mintegy 21%-os csökkenést mutatott 2009 hasonló időszakához képest. Wilde György, a szövetség főtitkára szerint az év hátralévő részében az üzemanyag-fogyasztás visszaesésére továbbra is számítani kell, ami még inkább csökkenti majd a hazai autósok által megtett kilométerek számát.
Miközben az autósok közül talán egyre többen döntenek úgy, hogy inkább otthon hagyják autóikat, az utazási hajlandóság aligha csökken. Hiszen el kell jutni a munkahelyekre, a bevásárlást ugyanúgy el kell intézni, mint eddig és egyéb teendőinkhez is igénybe kell vennünk a különböző szolgáltatásokat. Mindebben egyre nagyobb szerepe lehet például a tömegközlekedésnek is.
Az egekbe szökő üzemanyagárak jótékony hatással vannak a BKV Zrt. jegyértékesítésére és így bevételeire is. Legalábbis a társaság jegyértékesítési adataiból, így az eladott jegyek darabszámából, valamint a jegyek, bérletek, illetve egyéb termékek eladásából származó bevételeiből ez olvasható ki.
Bár tavaly novemberben és decemberben az előző éves adatokhoz képest gyakorlatilag stagnált a közlekedési társaság bevétele, azonban az idei év első hónapjában már több mint fél milliárd forinttal nagyobb bevételt realizált a társaság, mint 2010 azonos időszakában.

Ha a felszállás-egyenértékes (vonaljegy, metró szakaszjegy=1, átszállójegy=2, gyűjtőjegy=10) jegyértékesítést vesszük górcső alá észrevehető, hogy ez esetben is megnőtt a társaság forgalma idén januárban az egy évvel ezelőtti mintához képest. Az idei év első hónapjában ugyanis csaknem egymillió jeggyel többet értékesített a társaság, mint egy évvel korábban.

Természetesen közrejátszhat az eladott mennyiség növekedésében az is, hogy a viszonteladók nem a tényleges, náluk jelentkező kereslettel arányosan, folyamatosan vásárolják a jegyeket, hanem "csomagokban", likviditásuk függvényében. Ezen túlmenően azonban az üzemanyagár jelentős növekedése is fontos tényező lehet az utasszám alakulásában.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel (és 100 ezer forint jóváírással) a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank 69 937 forintos törlesztőt (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A társaság lapunknak eljuttatott közlése szerint korai lenne kijelenteni, hogy megnövekedett volna az utasforgalom a benzinár-változás miatt, de kétségtelen, hogy vannak ebbe az irányba mutató jelek. Véleményük szerint az üzemanyagárak keresletmódosító hatásánál lényegesen erőteljesebb keresletmódosító tényező például a jegyellenőrzés hatékonyságának javulása. Erről számolt be korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója is. A tapasztalatok pozitívak, duplájára nőtt azok száma, akik bliccelés után hajlandóak voltak pótdíjat fizetni.
Arra a kérdésre, hogy az egekbe szökő benzinárak hatással lehetnek-e a jegyek illetve bérletek árára a társaság a Pénzcentrum.hu-nak a következőt válaszolta: "A BKV Zrt. helyi tarifáiról a Fővárosi Közgyűlés jogköre dönteni, az illetékes főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján. A közgyűlés a tarifa meghatározásakor nemcsak a BKV Zrt. ráfordításait, hanem a lakosság teherbíró képességét és a város közlekedéspolitikai érdekeit is figyelembe veszi. A BKV Zrt. a fenti feladatmegosztás alapján nem illetékes a tarifaszintet tervezni. A jövőben ez a feladatmegosztás annyiban változhat, hogy a jegy-, bérletárral kapcsolatos kérdésekben a BKK Zrt. lesz az illetékes előkészítő."
Mikor jön a BKV elektronikus jegye?
Cél, hogy a közeljövőben minél több járművet be lehessen kamerázni és minél több közterület-felügyelő legyen a viszonylatokon - mondta el a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az InfoRádiónak. Vitézy Dávid szerint az elektronikus jegyrendszer részletes kidolgozása még hátra van, de várhatóan már 2013-ban bevezethetik.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Augusztusban is spórolásra ösztönöz a SPAR kuponakciója (x)
A nyári időszakban jól jönnek a könnyen elkészíthető fogások, gyors vacsorák vagy egy hűsítő ital – és most mindezeket jelentős kedvezménnyel szerezheted be a SPAR és INTERSPAR áruházakban.


