Növekvő utasszám a BKV-nál Idén januárban igencsak megugrott a Budapesti Közlekedési Vállalat jegyértékesítése és ennek okán bevételei is. A bevételek növekedésében nagymértékben közre játszhat, hogy a lakosság egyre inkább lemond az autózásról. Nagy kérdés azonban, hogy a 400 forint körüli üzemanyagár hatással lehet-e a jegyek illetve bérletek árára.
A 400 forint körüli benzinár idén tovább rontotta az autósok kedvét. A Magyar Ásványolaj Szövetség legutóbbi adatai szerint a 2011 januári üzemanyag-fogyasztás mintegy 21%-os csökkenést mutatott 2009 hasonló időszakához képest. Wilde György, a szövetség főtitkára szerint az év hátralévő részében az üzemanyag-fogyasztás visszaesésére továbbra is számítani kell, ami még inkább csökkenti majd a hazai autósok által megtett kilométerek számát.
Miközben az autósok közül talán egyre többen döntenek úgy, hogy inkább otthon hagyják autóikat, az utazási hajlandóság aligha csökken. Hiszen el kell jutni a munkahelyekre, a bevásárlást ugyanúgy el kell intézni, mint eddig és egyéb teendőinkhez is igénybe kell vennünk a különböző szolgáltatásokat. Mindebben egyre nagyobb szerepe lehet például a tömegközlekedésnek is.
Az egekbe szökő üzemanyagárak jótékony hatással vannak a BKV Zrt. jegyértékesítésére és így bevételeire is. Legalábbis a társaság jegyértékesítési adataiból, így az eladott jegyek darabszámából, valamint a jegyek, bérletek, illetve egyéb termékek eladásából származó bevételeiből ez olvasható ki.
Bár tavaly novemberben és decemberben az előző éves adatokhoz képest gyakorlatilag stagnált a közlekedési társaság bevétele, azonban az idei év első hónapjában már több mint fél milliárd forinttal nagyobb bevételt realizált a társaság, mint 2010 azonos időszakában.

Ha a felszállás-egyenértékes (vonaljegy, metró szakaszjegy=1, átszállójegy=2, gyűjtőjegy=10) jegyértékesítést vesszük górcső alá észrevehető, hogy ez esetben is megnőtt a társaság forgalma idén januárban az egy évvel ezelőtti mintához képest. Az idei év első hónapjában ugyanis csaknem egymillió jeggyel többet értékesített a társaság, mint egy évvel korábban.

Természetesen közrejátszhat az eladott mennyiség növekedésében az is, hogy a viszonteladók nem a tényleges, náluk jelentkező kereslettel arányosan, folyamatosan vásárolják a jegyeket, hanem "csomagokban", likviditásuk függvényében. Ezen túlmenően azonban az üzemanyagár jelentős növekedése is fontos tényező lehet az utasszám alakulásában.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A társaság lapunknak eljuttatott közlése szerint korai lenne kijelenteni, hogy megnövekedett volna az utasforgalom a benzinár-változás miatt, de kétségtelen, hogy vannak ebbe az irányba mutató jelek. Véleményük szerint az üzemanyagárak keresletmódosító hatásánál lényegesen erőteljesebb keresletmódosító tényező például a jegyellenőrzés hatékonyságának javulása. Erről számolt be korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója is. A tapasztalatok pozitívak, duplájára nőtt azok száma, akik bliccelés után hajlandóak voltak pótdíjat fizetni.
Arra a kérdésre, hogy az egekbe szökő benzinárak hatással lehetnek-e a jegyek illetve bérletek árára a társaság a Pénzcentrum.hu-nak a következőt válaszolta: "A BKV Zrt. helyi tarifáiról a Fővárosi Közgyűlés jogköre dönteni, az illetékes főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján. A közgyűlés a tarifa meghatározásakor nemcsak a BKV Zrt. ráfordításait, hanem a lakosság teherbíró képességét és a város közlekedéspolitikai érdekeit is figyelembe veszi. A BKV Zrt. a fenti feladatmegosztás alapján nem illetékes a tarifaszintet tervezni. A jövőben ez a feladatmegosztás annyiban változhat, hogy a jegy-, bérletárral kapcsolatos kérdésekben a BKK Zrt. lesz az illetékes előkészítő."
Mikor jön a BKV elektronikus jegye?
Cél, hogy a közeljövőben minél több járművet be lehessen kamerázni és minél több közterület-felügyelő legyen a viszonylatokon - mondta el a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az InfoRádiónak. Vitézy Dávid szerint az elektronikus jegyrendszer részletes kidolgozása még hátra van, de várhatóan már 2013-ban bevezethetik.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








