Vallott a Provident! Nekik is betett a válság

Pénzcentrum
2009. október 12. 05:40

Új marketing kommunikációs eszközöket alkalmaznak Az elmúlt években kétes hírnévre tett szert a magyar hitelezési piacon a Provident. A terméket csak futólag megismerő nagyhangú ellenzők már tüntetéseket is szerveztek, miközben a belső felmérések szerint az aktív ügyfelek döntő többsége elégedett a pénzügyi szolgáltatóval. A cég kommunikációja a lakossági pénzügyi tudatosság fejlesztésének irányába mozdult el, amit edukációs spotokkal és kevésbé a készpénzre fókuszáló reklámokkal támasztanak alá. A Pénzcentrum ennek kapcsán kérdezte Mikola Gergelyt, a Provident Pénzügyi Zrt. kommunikációs igazgatóját.

Pénzcentrum: Hogyan változott a cégük kommunikációja az elmúlt hónapokban?

Mikola Gergely: Az elmúlt fél évben a marketing kommunikációs eszközök más típusú alkalmazása felé nyitottunk, ami az eddigi visszajelzések szerint sikeresnek nevezhető. A korábbi reklámok direkt üzenete a készpénz átvétele volt, az utóbbi hónapokban edukációs spot-okkal és új típusú reklámokkal jelentkeztünk. Az új üzenetünk, a "ha csak egy kicsi hiányzik" azt mutatja meg, hogy itt egy lehetőség, amely segíthet rövid távon megoldani egy helyzetet vagy megvalósítani a terveidet.

Pénzcentrum: A termék egy olyan környezetből érkezett, ahol hazánkkal szemben az emberek hetente kapnak fizetést. Megfigyelhető-e az ügyfelek törlesztési magatartásában valamilyen ciklikusság (a hó elején még fizetnek, de a hónap vége felé nagyobb teher a törlesztés)?

Mikola Gergely:
Bár sokan vannak, akik havonta kapnak fizetést, a munkaerőpiacon számos olyan foglalkozás van, ahol a munkavállalók naponta, vagy hetente jutnak hozzá a járandóságaikhoz. Gondoljunk csak a fodrászokra, a szolgáltató- és az építőiparban dolgozókra vagy éppen a vállalkozókra. Emiatt általánosságban nem jelenthető ki, hogy az ügyfeleknek a hónap végére elfogy a pénzük és nehezebben tudnak törleszteni. A heti fizetés másik oka a családi költségvetés összeállításakor sokan könnyebben tudnak egy hétre előre tervezni, amiben segítségükre lehet a csaladikasszasikerek.hu oldalon elérhető kalkulátorunk.

Pénzcentrum: Mi a véleményük a banki etikai kódexről?

Mikola Gergely: A banki etikai kódexszel kapcsolatban meg kell említeni, hogy a Provident soha nem módosította egyoldalúan az ügyfelek szerződéseit, nem kezdeményezett árverezést és nem folyósított jelzálog vagy deviza alapon. Ezek alapján véleményünk szerint számos pontban nem relevánsak ránk az abban foglaltak, de az irányelvekről szóló anyagot alaposan elolvastuk, az aláírásról hamarosan döntünk.

Pénzcentrum: Vannak-e a heti törlesztésnek előnyei?

Mikola Gergely: Jelenleg körülbelül 225 ezer ügyfelünk van, akik közül 96-97 % választotta az otthoni szolgáltatást. Éves szinten több millió ügyfél-képviselő találkozó történik, így előbb látjuk az esetleges problémákat és hatékonyabbak lehetünk azok megoldása során. A fizetési nehézségekre sokkal hamarabb fény derül, mint például egy havi törlesztésű személyi kölcsönnél, vagy jelzáloghitelnél.

Kevesebb igénylés, több elutasítás

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 25. 19:29