Háztartások Az idei év első hónapjában a háztartásoknak nyújtott svájci frankban denominált hitelek új szerződéseinek értéke mérséklődött mind fogyasztási, mind pedig lakáscélú hitelek tekintetében, annak ellenére, hogy mérséklődött az átlagos hitelköltség mutató.
Folyószámla és fogyasztási hitel
A háztartások számára kínált forint folyószámlahitelek átlagos kamatlába 2007 szeptembere óta nem mozdul a 22 százalékos szintről, januárban 22,49 százalékot tett ki. Az euróban denominált folyószámlahiteleknél, 92 bázispontos csökkenés után 9,76 százalékra mérséklődött az átlagos kamatláb.
A fogyasztási hitelek területén a forintban denominált konstrukcióknál 121 bázisponttal emelkedett az átlagos hitelköltség mutató, így januárban 25,62 százalékot tett ki. A svájci frankban denominált, változó kamatozású vagy legfeljebb egy éves kamatfixálású fogyasztási hitelek átlagos hitelköltség-mutatója 25 bázisponttal mérséklődött, 9,03 százalékra. Az eurohiteleknél másfél százalékpontos csökkenést tapasztalhattunk, így januárban az átlagos hitelköltség mutató 11,05 százalékot tett ki.


A fogyasztási hitelek esetében mindhárom devizanemben denominált hitelek tekintetében csökkenés volt tapasztalható az új szerződések értékében.
Lakáscélú hitelek
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Míg a forintban denominált lakáscélú hitelek esetében mérséklődött az átlagos hitelköltség mutató, addig az euro illetve a svájci frank hiteleknél emelkedés volt tapasztalható. Így januárban a forinthitelek esetében ez a mutató 12,08 százalékot, az euróhitelek esetében 7,75 százalékot, s svájci frank hitelek esetében pedig 6,71 százalékot tett ki.

Az euróban denominált lakáshitelek szerepe továbbra is marginális az új szerződések értékének tekintetében. Mind a forintban, mind pedig a svájci frankban denominált új hitelek szerződésének értéke mérséklődött, így előbbi 8,9 milliárd forintot, míg utóbbi 53,6 milliárd forintot tett ki az év első hónapjában.
Vállalkozások
FolyószámlahitelekA vállalkozások esetében nem tapasztalható nagymértékű változás az előző hónaphoz képest, ugyanis a forint folyószámlahitelek átlagos kamatlába alig módosult, január során 9,5 százalékot, az euróban denominált hitelek esetében pedig 5,38 százalékot tett ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








