Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Győztek a tokaji UFO-k: két rangos nemzetközi díjat is bezsebelt az extravagáns pincészet
A BORD Építész Stúdió közösségi oldalán jelentette be, hogy a Sauska Tokaj Borászat épülete két kategóriában is elnyerte a Silver Winner elismerést az International Design Awards (IDA) versenyen. A díjat a Hospitality-Leisure és a Landscape kategóriákban is megkapta.
„Idén rendkívül erős volt a mezőny, és közel 80 országból érkeztek pályamunkák, így igazán nagy megtiszteltetés ez az elismerés” – közölte BORD Építész Stúdió a közösségi oldalán. A posztban megjegyezték, hogy a Sauska Tokaj épülete az UNESCO által védett Tokaji Borvidék iránti tiszteletet tükrözi, ötvözve a modern építészet eszközeit és a táj időtlen szépségét.
A tokaji tájba simuló pincészetet tervezett a BORD
A Sauska Borászat Mádtól néhány kilométerre, Rátkán, Tokaj-Hegyalján található, és bár a BORD Építész Stúdió tervezte borászat nem a hagyományos értelemben vett ház, a távolból mégis két szoborszerű tál formájában tűnik fel, mintha a szőlőben úszna. A hegytetőn elhelyezett két lencse alakú forma, mint kíváncsi szempár tekint ránk – ahogy sokan írják róla, „életre kel a hegy lelke, a Padi Manó”.
"A koncepció szerint a borászat a hegy déli lejtőjének tetején épül. A két, egyenként 36 méter átmérőjű tál formájában a látogatók által bejárható területek, borbíráló és kiállító terek kaptak helyet, míg a technológiai részek teljesen a földbe süllyesztve találhatók" – írta róla a Bordstudio.hu.
A vendégek az épülethez a főút felől, északkeleti irányból érkezhetnek. A borászat tágas előterében jobbra a vinotéka, balra pedig a két tál alakú forma egymást metsző terei várják őket. A bejárattal szemben íves lépcső vezet a hordós érlelés terébe, ahol betekintést nyerhetünk a borkészítés folyamatába. Belépve a hatalmas, tálszerű terekbe, a látványkonyha és a csodálatos panoráma fogad bennünket. A különleges pincészetről azt is olvashatjuk, hogy a tervezés során kiemelt szerepet kapott az épületből való rálátás a környezetre, valamint a természettel való szoros kapcsolat. Az épületek területe összesen 4002 négyzetméter.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








