Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
Újabb tömeggyógyszerek válthatnak hiánycikké a magyar patikákban: erre is a betegek fáznak rá
Egy a héten kihirdetett rendelet megváltoztatta a gyógyszercégekre kivetett extra adóztatás szabályait. E szerint a támogatott, 10 ezer forintot meg nem haladó termelői áras gyógyszerek után 20 százalék, az ennél drágábbak után az eddig 28 százalék helyett 40 százalék extraadót kell a gyártóknak és forgalmazóknak befizetni július elsejétől. A lépés következményeiről egyelőre nem beszélnek a nemzetközi gyártók, vélhetően a cégközpontok döntésére várnak, hogy az érintett készítményeket ilyen feltételekkel is tovább forgalmazzák-e a magyar piacon vagy inkább kivonják őket. Ha az utóbbi történik az több ponton is érzékenyen érintheti a betegek ellátását - írja a Népszava.
A modern gyógyszerek közül már most előfordulnak időszakos hiányok például az egyes inzulinokból, véralvadásgátló szerekből, daganatos betegnek adható tápszerekből. Az újabb extraadó miatt ez lista jelentősen bővülhet és listára kerülhetnek például olyan életmentő készítmények is, mint a súlyos allergiás rohamra használatos néhány tízezer forintos adrenalin autoinjektor. Ha pedig egy gyógyszeripari világcég emiatt kivonul a magyar piacról, az visszavonhatatlan kár okozhat. Sőt, nemcsak a legmodernebb készítmények tűnhetnek el a gyógyszertárakból, hanem a generikus (utángyártott) orvosságok is, melyeket betegek tömegei használják.
A lap szerint összességében körülbelül 500 darab 10 000 forint feletti támogatott generikus gyógyszer van a magyarországi patikákban, a gyógyszerkassza mintegy 20 százalékát költi el az egészségbiztosító erre a gyógyszerkörre. A megkérdezett gyógyszerpiaci elemző szerint a most bevezetett 40 százalékos extra adóval ez a szegmens kerül a legnagyobb veszélybe.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








