Woman choosing sunscreen lotion stock photo

Erről rengeteg magyar nőnek fogalma sincs: hiába veszik a drága kencéket, ez rettentően öregíti a bőrt

2023. január 30. 12:34

Ha kozmetikumokról van szó, akkor testápolót és hidratálókrémet vásárolnak leggyakrabban a magyar nők, míg a legritkábban ampullakoncentrátumot, arcszérumot és fényvédőt tesznek a kosarukba – derült ki egy friss felmérésből. A reprezentatív kutatás szerint a döntő többség két-hathavonta költ valamilyen kozmetikumra, és továbbra is az ár a legfontosabb szempont vásárláskor: a legtöbben maximum ötezer forintot adnak ki egy-egy termékkategóriáért. A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók döntő többsége - tízből hatan - drogériákban szerzi be a szépségápolási termékeket, bár az online vásárlás is egyre népszerűbb.

A Helia-D ezer fős mintán alapuló reprezentatív kutatása többek között arra kereste a választ, hogy mely kozmetikai termékeket választják leggyakrabban a 18 és 65 év közötti magyar nők, hol szerzik be a szépségápolási termékeket, mennyit költenek az egyes termékkategóriákra, valamint, hogy mi a legfontosabb szempont számukra a vásárláskor.

Drogériába megyünk mindenért

A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben– tízből hatan – drogériákba mennek a kozmetikumokért, második helyen azonban a szupermarketet keresik fel a kutatásban résztvevők, ha szépségápolási termékekre van szükségük. Ennek feltehetően az az oka, hogy egy nagyobb bevásárlás alkalmával egyszerűbb egy helyen beszerezni a legszükségesebb szépészeti szereket. Ilyen üzletekben leggyakrabban testápolót, naptejet és arctisztítót vásárolnak a magyar nők, a kozmetikumok esetében azonban az online vásárlás is egyre népszerűbb: a megkérdezettek arcszérumot, fényvédőt és ampullakoncentrátumot vásárolnak előszeretettel online.

2-6 havonta költünk szépségápolásra

A kutatás arra is rávilágított, hogy a nők több mint 60 százaléka előnyben részesíti a szezonális szépségápolási termékeket (mint például a naptej vagy télen a testápoló), illetve csak akkor vesz valamilyen kozmetikumot, ha valóban szüksége van rá. A válaszadók kicsivel több mint harmada ajándékként és kísérletezési céllal is vásárol kozmetikumot, bár a legtöbben 2-6 havonta tesznek a kosarukba valamilyen szépségápolási terméket. Ez alól kivétel a naptej és a fényvédő: előbbit a válaszadók több mint 40 százaléka évente csupán egyszer vásárolja, míg fényvédőt tízből három nő évente egyszer vagy még ennél is ritkábban vesz.

Testápoló és hidratálókrém fogy a leggyakrabban

A kutatásban megkérdezettek körében a leggyakrabban vásárolt termék a testápoló és a hidratálókrém – előbbit tízből nyolcan, míg utóbbit a megkérdezettek 90 százaléka vásárolják időről időre. Fényvédőkre csak a felmérésben részt vevők pusztán fele költ rendszeresen, ők is inkább a 30 alatti korosztályból kerülnek ki. Ez a korosztály egyébként dekorkozmetikumokat is szívesebben vásárol. Budaházy Péter a Helia-D ügyvezetője a fényvédőhasználattal kapcsolatban hozzátette, meglepő eredménynek bizonyult, hogy ez az egyik legritkábban vásárolt termék.

A kozmetikusok és a bőrgyógyászok éve óta hangsúlyozzák, hogy a környezeti tényezők közül a napsugárzás öregíti legjobban a bőrt, ezért a tudatos bőrápolásról beszélve kihagyhatatlan a fényvédőt tartalmazó nappali krémek rendszeres használata, amelyek a pigmentfoltok megelőzésében és a bőröregedés lassításában is jelentős szerepet játszanak.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a legritkábban vásárolt termékek között a fényvédő mellett a ránctalanítók, az ampullakoncentrátumok és a szérumok szerepelnek: míg a ránctalanítót használók között – nem meglepő módon – felülreprezentáltak a 40 év felettiek, addig a szérumokat és ampullákat előnyben részesítő csoportban a fiatalabb 18-29 éves korosztály képviselteti magát a legnagyobb arányban. Budaházy Péter szerint ugyan a szérumhasználat még kevésbé elterjedt itthon, a nyugat-európai piacokhoz hasonlóan Magyarországon is érzékelhető egy a bőrápolással tudatosabban foglalkozó vásárlói réteg megjelenése, melynek egyre nagyobb részét teszik ki a fiatalok.

Meghúztuk a nadrágszíjat

Az infláció következtében tavaly szinte minden termékkategóriában érzékelhető volt, hogy meghúztuk a nadrágszíjat: a magyar nők árérzékenységet jól mutatja, hogy kozmetikumvásárlásnál az ár a legfontosabb szempont a felmérésben részt vevőknek. Budaházy Péter szerint az eddig is árérzékeny vásárlók most még inkább keresik az árakciókat, esetleg hasonló megoldást kínáló termékekből az alacsonyabb árkategóriájú változatot.

A kutatás szerint a válaszadók 80 százaléka maximum ötezer forintot hajlandó kiadni egy-egy kozmetikumért: a legtöbbet - 5500 forintot - ampullakoncentrátumokra, ránctalanítókra és arcszérumokra költenek a magyar nők, míg a legkevesebbet testápolóra, arcmaszkra és peelingre adnak ki – ezek ugyanis eleve alacsony(abb) árkategóriájú termékek.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 27. 19:15
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem