Új influenzavariáns jelent meg Európában, amely ellen a jelenlegi oltások csak részleges védelmet nyújtanak.
A tengerentúlon csak rémálom variánsnak nevezett, erősen fertőző Covid-törzs jelent meg az Egyesült Királyságban, amely a felügyeleti adatok szerint már minden 25. eset mögött áll - írja a Portfolio.
Egyre jobban terjed az XBB.1.5 becenevet kapott törzs az Egyesült Államokban, ahol már 10-ből négy megbetegedés hátterében ez áll, szemben az egy héttel ezelőtti 10-ből kettővel. Most ugyanez a törzs jelent meg az Egyesült Királyságban is - számol be a hírről az Independent.
Az XBB az omikron BA.2 változat egyik alváltozata, az eddigi vizsgálatok pedig arra utalnak, hogy ez az új variáns rendkívül fertőzőképes és ellenálló is. Szakértők szerint aggodalomra ad okot, hogy megjelent a „rémálom” variáns a briteknél, hiszen az Egyesült Államokban ez a variáns megnövelte az idősek körében a kórházba kerültek számát, ugyanakkor azt is kiemelik, hogy
egyelőre semmi nem utal arra, hogy súlyosabb betegséget okozna, mint a korábbi változatok.
Az Egyesült Királyság egyik legnagyobb Covid-megfigyelő központjának adatai szerint a december 17-ig tartó héten az esetek négy százalékát az XBB.1.5 okozta. Ez az első alkalom, hogy a törzs szerepel az intézet hetente frissített vírusadatlapján. A lap megjegyzi, hogy az XBB.1.5-öt legalább 74 országban és 43 amerikai államban észlelték az outbreak.info szerint. Paul Hunter professzor, a Kelet-Angliai Egyetem epidemiológusa szerint az XBB.1.5 előfordulási gyakoriságának gyors emelkedése
mindenképpen nagyon aggasztó, és elégséges ahhoz, hogy egy új fertőzési hullámot indítson el.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








