Nyíregyházán az elmúlt években több hosszú ideje működő étterem, kávézó és vendéglátóegység kényszerült végleg bezárni, ezzel jelentős átalakulást hozva a város vendéglátási térképén.
Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy négyszer annyi új koronavírus fertőzött, háromszor annyi kórházi ápolt és 20 százalékkal több haláleset van, mint egy évvel ezelőtt. Ráadásul a vírus éppen azokon a helyeken kezd berobbanni, amelyek rendszerint új hullámok előhírnökei voltak – írja a Portfolio.
Ahogy arról a tegnapi adatokról beszámoltunk, brutálisan megnőtt a Covid-fertőzöttek száma Magyarországon. A Portfolio elemzése szerint pedig ekkora növekedés rendszerint az egyes hullámok felívelő szakaszában szoktunk látni. Ahogy az elemzés írja, csaknem 2000 napi új fertőzött négyszer akkora fertőzésszámot takar, mint egy évvel ezelőtt, és dupla akkorát, mint két éve. Ráadásul úgy, hogy a mentősök idén május óta már nem tesztelnek, tehát vélhetően eleve alacsonyabb a mintavételek száma, rosszabb a detektálási hatékonyság.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy bár a magyar lakosság jól immunizált a különböző oltásokkal, az omikron a védelmet már könnyebben áttöri, igaz, nem is betegíti meg az embereket olyan súlyosan, mint az eddigiek, de az erőteljesebb fertőzőképesség, az alig tapasztalható lakossági óvatosság és a korlátozó intézkedések hiánya együttesen jóval nagyobb esetszámot produkál a korábbiaknál. Ezzel együtt pedig növekedett a kórházban ápoltak száma is, viszont egy tavalyi őszi módszertani váltás miatt a lélegeztetőgépen lévők száma nem hasonlítható össze a korábbiakkal, ezért csak nem a legpontosabb információkból lehet következtetni, hogy a kórházi ápoltak állapota talán kevésbé súlyos, mint korábban. De ettől még az egészségügyi leterheltség nőtt.
Az elemzés kitér arra is, hogy a kezdődő járványhullámok egyik sajátossága általában az, hogy a nagyobb gazdasági aktivitást és mobilitást mutató, ennek megfelelően sűrűbb külföldi interakciókkal rendelkező megyékben kezd el emelkedni legelőször az esetszám. Az pedig mindképpen figyelmeztető, hogy leginkább Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyében, valamint Budapesten nőtt a múlt héten az új fertőzöttek száma. Mindössze Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében csökkent az esetszám.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








