A presztízsberuházásként indult Üveggyár sorsa évek óta kérdéses volt, most végleg leáll az autógyártás Drezdában.
A történelem egyik legnagyobb és legkomplexebb oltási kampánya zajlik az egész világon, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a darkneten megjelenő csalók és eladók is igyekeznek hasznot húzni a folyamatból. A darkneten 250-1200 USD között kaphatók a koronavírus elleni vakcinák.
A Kaspersky kutatói 15 különféle piacot vizsgáltak meg a darkneten, és három ismert koronavírus-vakcinára találtak ajánlatokat: a Pfizer/BioNTech, az AstraZeneca és a Moderna készítményeire. Olyan eladókat is találtak, akik nem ellenőrzött forrásból származó "COVID19" vakcinákat kínáltak eladásra.
Az eladók zöme Franciaországból, Németországból, az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból kínálta portékáját, egy-egy dózis ára pedig a 250-1200 USD közötti sávban mozgott, átlagosan 500 USD-t kértek egy adagért. A kommunikáció titkosított üzenetküldő alkalmazásokon, pl. a Wickren és a Telegramon keresztül zajlott, az áru ellenértékét pedig kriptovalutában, elsősorban bitcoinban kérték megfizetni.
A feketepiaci eladók zöme mintegy 100-500 tranzakciót hajtott végre, ami azt mutatja, hogy valóban eladtak valamit, de az továbbra sem világos, hogy mit is vettek valójában a darknetet használók. Nagyon valószínű, hogy akik tényleg kaptak valamit a postán, azok sem hatékony, igazi vakcinát kaptak. De még ennél is fontosabb, hogy az ilyen vakcinák beszerzése illegális.
- fejtette ki Dmitrij Galov, a Kaspersky biztonsági szakértője.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kiberbiztonsági szakemberek a következőket javasolják ahhoz, hogy a koronavírus-járvány idején is biztonságban legyünk a csalóktól:
- Soha ne vegyen termékeket - vakcinákat se - a darkneten.
- Ha a koronavírushoz kapcsolódó hirdetést lát, mindig gondosan vizsgálja meg a felkeresett weboldal URL-jét. Ha csak egy betű is oda nem illőnek tűnik, vagy ha a szokásos .com végződést .com.tk végződésre vagy valami hasonlóra cserélték, akkor az ösztöneinek azt kell súgniuk, hogy adathalászatról van szó. Soha ne adjon meg személyes adatokat egy ilyen oldalon.
- Figyeljen oda a nyelvhelyességre és az elrendezésre a felkeresett weboldalakon és a kapott e-mailekben egyaránt. Ha valami adathalászatnak néz ki, az nagy valószínűséggel az is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








