A német autógyártók a pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július-szeptemberi időszakban - derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég hétfőn...
A történelem egyik legnagyobb és legkomplexebb oltási kampánya zajlik az egész világon, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a darkneten megjelenő csalók és eladók is igyekeznek hasznot húzni a folyamatból. A darkneten 250-1200 USD között kaphatók a koronavírus elleni vakcinák.
A Kaspersky kutatói 15 különféle piacot vizsgáltak meg a darkneten, és három ismert koronavírus-vakcinára találtak ajánlatokat: a Pfizer/BioNTech, az AstraZeneca és a Moderna készítményeire. Olyan eladókat is találtak, akik nem ellenőrzött forrásból származó "COVID19" vakcinákat kínáltak eladásra.
Az eladók zöme Franciaországból, Németországból, az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból kínálta portékáját, egy-egy dózis ára pedig a 250-1200 USD közötti sávban mozgott, átlagosan 500 USD-t kértek egy adagért. A kommunikáció titkosított üzenetküldő alkalmazásokon, pl. a Wickren és a Telegramon keresztül zajlott, az áru ellenértékét pedig kriptovalutában, elsősorban bitcoinban kérték megfizetni.
A feketepiaci eladók zöme mintegy 100-500 tranzakciót hajtott végre, ami azt mutatja, hogy valóban eladtak valamit, de az továbbra sem világos, hogy mit is vettek valójában a darknetet használók. Nagyon valószínű, hogy akik tényleg kaptak valamit a postán, azok sem hatékony, igazi vakcinát kaptak. De még ennél is fontosabb, hogy az ilyen vakcinák beszerzése illegális.
- fejtette ki Dmitrij Galov, a Kaspersky biztonsági szakértője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kiberbiztonsági szakemberek a következőket javasolják ahhoz, hogy a koronavírus-járvány idején is biztonságban legyünk a csalóktól:
- Soha ne vegyen termékeket - vakcinákat se - a darkneten.
- Ha a koronavírushoz kapcsolódó hirdetést lát, mindig gondosan vizsgálja meg a felkeresett weboldal URL-jét. Ha csak egy betű is oda nem illőnek tűnik, vagy ha a szokásos .com végződést .com.tk végződésre vagy valami hasonlóra cserélték, akkor az ösztöneinek azt kell súgniuk, hogy adathalászatról van szó. Soha ne adjon meg személyes adatokat egy ilyen oldalon.
- Figyeljen oda a nyelvhelyességre és az elrendezésre a felkeresett weboldalakon és a kapott e-mailekben egyaránt. Ha valami adathalászatnak néz ki, az nagy valószínűséggel az is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








