A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A kávéfogyasztás megosztja az embereket. Gyakran lehet hallani, hogy ne igyunk sokat, mert kiugrik helyéről a szívünk, vannak viszont sokan, akik arra esküsznek, ha állandóan tele van a csésze. Most egy olyan tudományos kutatás látott napvilágot, ami az utóbbiak táborát erősítheti. Van azonban olyan szakértő is, aki óvatosságra int az eredményekkel kapcsolatban, és általánosabb dolgokra hívja fel a figyelmet, egészségünk megőrzésével kapcsolatban.
Sok mindent mondtak, írtak már a kávéfogyasztásról, ám a legújabb kutatási eredmények mindent felülírhatnak. Egy 20 ezer ember vizsgálatával készült tanulmányban azt figyelték meg, hogy kétharmadával csökkent a korai elhalálozás esélye azoknál, akik sok kávét ittak.
A spanyol kutatók 25 és 60 év közötti életkorú embereket kísértek figyelemmel 10 éven keresztül, akiknek az átlagéletkora 37 év volt. Ennek megfelelően 1,7 százalék esély volt arra, hogy egy adott tagjuk meghaljon a kutatás ideje alatt, ám jelentős különbséget figyeltek meg a kávéfogyasztók, valamint a kávét nem fogyasztók halálozási gyakorisága között.
Ez az arány 45 éves kor fölött 30 százalékra emelkedett, a napi négy kávét fogyasztók körében pedig már egészen drámai, 64 százalékos csökkenést mértek a halálozási valószínűségben.
- mondta el az Európai Kardiológus Társaság konferenciáján Adela Navarro, a kutatás vezetője.
A tudós azt is elárulta, hogy a leggyakoribb halálozási ok a rák volt a kutatásban résztvevők körében, ezt pedig a szívbetegségek követték. A tanulmány készítői egyébként nemcsak arra jutottak, hogy a szívnek jót tehet a kávé, hanem arra is, hogy a rák ellen is védelmet biztosíthat.
- vélte a kutató azzal kapcsolatban, hogy a kávé mely összetevőjé állhat a megfigyelések hátterében. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy mivel a megállapítások csupán statisztikai megfigyeléseken alapulnak, így azt nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a kávé csökkentette volna az elhalálozási esélyeket. Mindemellett az is igaz, hogy ezek a megfigyelések korábbi kutatási eredményeket visszhangoznak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ünneprontók
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) mindenesetre azt javasolja, hogy ne fogyasszunk napi 0,4 grammnál több koffeint, mely öt eszpresszó kávé koffeintartalmának felel meg.
Metin Avkiran professzor, a Brit Szívalapítvány (BHF) munkatársa pedig óva int attól, hogy kizárólag a kávéivásra támaszkodjunk annak érdekében, hogy egészségesek maradjunk.
- mondta el a brit szakember.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








