A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van.
Messze nem úgy alakult a 2021-es év, ahogy azt a magyar autópiac szereplői várták. Még úgy sem sikerült felülmúlni a tavalyi évet, hogy 2020-ban gyakorlatilag két hónapig padlón volt az autópiac. A Datahouse statisztikáiból kiderült, hogy melyek voltak a legnépszerűbb modellek tavaly Magyarországon. A papírforma után jött az igazi meglepetés.
Nem teljesen úgy alakult a 2021-es év a magyar autópiacon, hogyan a piaci szereplők várták - erről beszélt lapunknak korábban Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Ez a most kiadott, 2021-es forgalomba helyezési adaokon is elég keményen látszik.
A Datahouse statisztikái szerint tavaly 121 920 darab személyautó kapott magyar rendszámot, ami 4,8 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban volt. A 2019-es rekordévtől pedig már elég tetemes, 22,8 százalékos az elmaradás.
Mint a grafikonon is látható, annak ellenére sikerült alulmúlni a 2020-as évet, hogy a járvány kitörése után két hónapra szabályosan padlót fogott az autópiac. A második félévben viszont idén egyszer sem sikerült felülmúlni a tavalyi számokat, sőt!
Ami a gyártók versenyét illeti: nem nagy meglepetés, hogy a Suzuki toronymagasan vezeti a listát 17 650 darabbal, így immár zsinórban nyolcadik éve piacvezető Magyarországon. A második a Toyota 12 077 autóval, míg a harmadik a Ford 10 604-el.
Nagy meglepetésre a rendre dobogós Skoda csak az ötödik lett végül, ugyanis a KIA beelőzte - és kicsit több mint 1000 autóval lecsúszott a 3. helyről.
Ha a forgalomba helyezett autók volumenének változásait nézzük, akkor kimondható, hogy a 2021-es év nagy nyertese a KIA lett, amely 45 százalékkal tudta növelni forgalomba helyezéseit.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
De a Hyundainál sincs ok panaszra, ők 21,4 százalékkal múlták felül a 2020-as évüket, és a Mercedes is 19,65 százalékkal tudott növekedni. Ezen a listán a Suzuki csak negyedik lett (19,39%). A legnagyobbat a Renault bukta, 53,8 százalékos a visszaesés, de az Opel és a Dacia is 30 százalék körüli mínuszban zárta 2021-et.
Ezek a magyarok kedvenc autói
És akkor lássuk a lényeget: a címben emlegetett meglepetést nem az első két helyen kell keresni, hiszen a magyarok kedvenc autója 2021-ben is a Suzuki Vitara lett 8350 darabbal. Második az SX4 S-Cross 6261-gyel. A papírforma után jöjjön a meglepetés: év végére a kis Fiat 500-as lenyomta a Dacia Dustert, és végül harmadik helyen zárta az évet.
Nagy csata volt az 5. helyért, ami végül a KIA Ceed-é lett, megelőzve a Skoda Octaviát és a Toyota Corollát. A TOP 10-ben még egy Suzukiva találkozhatunk: a 2314 darabos Swift a tizedik lett. A listán ott van a Dacia Lodgy is 1457 darabbal, ez az "ultimate nagycsaládos autó", amit az állami támogatással gyakorlatilag féláron lehet megvenni.
Kitálalt a filléres Tesla Model 2 terveiről Elon Musk: nem ezt ígérte korábban a milliárdos cégvezér
Elon Musk szerint egy hagyományos, megfizethető autó gyártása értelmetlen lenne, ha az nem lenne teljesen autonóm.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
A régi konvektor új élete - a gázkonvektor korszerűsítése fillérekből (x)
Magyarországon százezres nagyságrendben üzemel gázkonvektor az otthonokban. Ezek többsége több mint 30 éves, mechanikus szerkezet, amely korlátozottan szabályozható, így gyakran alul- vagy túlfűt. A jó hír, hogy van egy kifejezetten olcsó megoldás a régi konvektor korszerűsítésére, amellyel a szerkezet szabályozhatóbb, így energia- és költséghatékonyabb lesz.