Megtartotta éves rendes közgyűlését az AutoWallis Csoport. A tavalyi rekordárbevétel mellett elért eredményt az intenzív terjeszkedés finanszírozására fordítják.
Egyre többen gondolják úgy, hogy a téli abroncs jó lesz nyárra is, de ez korántsem így van: a Pénzcentrumnak nyilatkozó szakik szerint ugyanis "ostobaság" ilyet csinálni. Nem mellesleg pedig életveszélyes is lehet. A filléreskedőknek a négyévszakos abroncs lehet a megoldás - de ez sem mindenkinek ajánlatos.
Szépen lassan beindul a nyári gumiszezon, amelyre a gumisok már nagyban készülnek. A Pénzcentrumnak egy szerelő, aki a kerekek mellett mással is foglalkozik arról beszélt, most még csak "páran szállingóznak" hozzá a kerékcserére, azonban arra számít, hogy nemsokára beindul a dömping.
- mondta a vállalkozó, aki nem küzd a munkaerőhiánnyal. Ugyanis csak annyi kerékcserét vállal be, amennyit egyedül, vagy esetenként ketten a testvérével elbírnak. "Ugyan nem ez a fő profil, de azért jó pénzt hoz" - tette hozzá.
Nincs melós, túlórázni kell
Hasonlóról számolt be Ducsay Ágoston, egy nagyobb vállalat, a Gumiprofi telephelyvezetője is. Mint mondta, a tavaszi átállás nagyban függ az időjárás alakulásától, általában március közepe felé szokott indulni. Ugyanakkor szerinte most, a korai tavasz miatt legalább egy héttel előbb kezdtek érkezni az emberek a műhelyükbe.
- vélte a telephelyvezető. Kérdés, hogy fogják-e bírni a strapát: a létszám a műhelyben jelenleg éppen a megfelelő szinten áll, érezteti hatását a munkaerőhiány.
Egy másik nagyobb pesti gumisműhelynél sincs elég ember, ott már a téli átállásnál is kevesen voltak. Heti 6-7 munkanappal csinálták végig a téli szezont, komoly túlórapénzeket kellett kifizetni.
Nem érdemes spórolni
Nemrégiben a Facebookon jött szembe egy olyan poszt, amely szerint sokat lehet spórolni azzal, ha az ember csak téli kereket vásárol, és azt kopásig használja. Elvileg kibír akár 2 évet is a kerék, addig nem kell újat venni.
- reagálta a kisvállalkozó, amikor erről kérdeztük. "Ha kidobós gumiról van szó, ami már nem nagyon bírná ki a következő szezont, akkor még csak-csak fenn lehet hagyni nyárra is. De jó téli kereket használni egész éven, na az minden, csak nem spórolás. Sőt, balesetveszélyes"
Ugyanis - folytatta - ha végig is bírja a nyári körülményeket a téli abroncs, annyira károsodik, hogy a következő telet már nem lehet biztonságosan végignyomni vele. Ugyanis nemcsak elkopik, de az anyaga is elfárad, nem tud megfelelő teljesítményt nyújtani.
- így reagált a kérdésre Ducsay Ágoston, mivel a téli gumik nyári körülmények között nem tudnak megfelelő teljesítményt nyújtani, ez főleg éles helyzetekben lehet kockázatos, már kisebb sebességről történő vészfékezés esetén is jelentősen nő a fékút.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- mondta a Gumiprofi telephelyvezetője.
Inkább négyévszakost vegyél, ha már spórolnál
Aki mindenképpen spórolni akar a kerékcserén, annak érdemes elgondolkodnia a négyévszakos kerekek beszerzésén. Ám ebből sem mindegy, milyet veszel: "ezekből is vannak jók, de én az olcsóbb verziókat semmiképp nem szoktam ajánlani. Ha ilyet akarsz venni, mindenképpen valamilyen márkás gumit nézz, a mostanában népszerű kínai abroncsokból a négyévszakosakat messzire el kell kerülni" - mondta a kisvállalkozó. Ugyanakkor még így sem mindenkinek alkalmas: ha sokat mész autópályán, akkor például felejtsd el, mert hamar elkopik.
A Gumiprofinál is azt mondták, hogy bár a négyévszakos abroncsok jelentős fejlődésen mentek keresztül az utóbbi időben, de használatukat elsősorban azoknak javasolják, akik kevesebbet autóznak, mint évi 5-10 ezer kilométer, és nekik is inkább csak városi használatra ajánlják.
Ennyi az annyi
Ha megfelelsz a fenti paramétereknek, és mindenképp négyévszakos gumin gondolkodsz, akkor - ahogyan a szakemberek is mondták - nem érdemes a Michelin, Nikian vagy a Pirelli alá adni. Az interneten keresgélve könnyen kiderül, hogy az egyik gyakori kerékméretben (205/55/R16), akkor például a Pirelli Cinturato All Season ebben a méretben átlagosan 21600 forintba kerül, tehát 86400 forintba kerül négy darab kerék. Ez az egyik legolcsóbb a piacon az említett márkák közül. A felrakásra nagyjából 5-8 ezer forintot számolj, műhelye váltogatja.
Bár ez így valóban olcsóbb lehet, mint venni négy-négy téli és nyári kereket (bár nem sokkal, azokból az elfogadhatók 15 ezer körüli darabáron kezdődnek újonnan), de azt ne felejtsük el, hogy egyfelől a négyévszakos hamarabb is elhasználódik - hiszen egész évben ezt használod -, másrészt pedig nagyon ritka esetben kell egyszerre megvenni a téli és a nyári gumikat, a költség így többfelé oszlik. Oké, megvan az a kényelmetlenség, hogy évente kétszer el kell menni a gumishoz kicseréltetni.
Érdemes tehát megfontolni a dolgot, de a fenti számolásból is látszik, a négyévszakos kerék egyelőre annak éri meg, aki valóban nem sokat használja a kocsit, és azt is csak városban teszi. De ő se spórol sokkal többet, maximum azt az időt, amit a gumisnál töltött volna.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé