17 °C Budapest
Barcelona, Spain - June 2022: Lidl logo on the supermarket located in the Mercat de Sant Antoni in Barcelona. Lidl Stiftung Co. KG is a supermarket chain of German origin.

Ez lenne a Lidl és a Flying Tiger sikerének titka? Így tarolják le Magyarországot is

2024. április 12. 06:32

A Lidl a Kantar adatai szerint 9%-os éves növekedést ért el - számolt be a The Grocer. Ez nemcsak az alacsony költségeknek, hanem a differenciálódásra való törekvésnek is köszönhető: mint például a friss pékáru kínálat, egyedi termékek és tematikus hetek. Így a boltlánc megelőzte versenytársait az Egyesült Királyság piacán. .

Folytatja a Lidl a piacvezető növekedési ütemét a Kantar legfrissebb, 2024 márciusáig tartó adatsorai szerint: az eladások éves szinten 9%-os növekedést mutatnak. Ezzel a diszkontlánc piaci részesedése elérte a 7,8%-ot, ami közel áll a Morrisons által birtokolt pozícióhoz.

A Lidl sikerének egyik oka az új üzletek nyitása, de ennél sokkal többről van szó. A vállalat képes volt népszerűségét növelni vásárlói körében azáltal, hogy különleges ajánlatokkal lépett fel. Ez az "értékinnováció" fogalmát idézi fel, amely egyidejűleg törekszik a kitűnni a versenytársak közül, de a költségeket is alacsonyan tartani. A cikk példaként említi a Greggs pékséget, amely friss termékeket kínál jelentős árelőnnyel szemben más versenytársakkal. Hasonlóan sikeres modelleket alkalmaz a Flying Tiger és a Franco Manca is. A Lidl az Egyesült Királyságban kiemelkedik ezen a területen, amit piaci részesedésének növekedése is alátámaszt.

A Lidl költségkezelése már jól ismert és sikeres terület, amelyet tovább erősített a Lidl Plus program. Azonban a differenciálódás terén mutatott innovációja az igazán figyelemfelkeltő. Erre hozza a cikk példaként, hogy a Lidl boltokban a pékáruk részlege a bejárathoz közel található, nagy a kínálat, friss, átlátható - vagyis hivogató. Ez nagy forgalmat tud generálni. Említik a zöldség-gyümölcs részleget, mely ugyancsak állandó, friss és átlátható kínálatot tart fent. Ugyanakkor hangsúlyt fektetnek a tetszetős csomagolásokra, praktikus kiszerelésekre is, melyből rögtön fogyasztható is a termék. A tematikus hetekkel ugyancsak ki tudnak tűnni a versenytársak közül.

Azt írják, ezekkel az innovatív megoldásokkal a Lidl nem csupán árakban versenyez, hanem valami egyedit is nyújt vásárlóinak. Amennyiben képes fenntartani ezt a stratégiát, továbbra is erős pozíciót fog elfoglalni az Egyesült Királyság piacán.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 19. vasárnap
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. május 18. 19:19
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem