Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
A Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencia legfontosabb marketing-kommunikációs döntéshozók kerekasztalán elsősorban az árak kommunikációjáról volt szó, mely szegmensenként nagyon változik. Szóba került, hogy minden szektor kihívásokkal küzd, persze mindegyik más fajtákkal: más meggondolások mentén vásárlunk zsemlét, tejet, energiaitalt, könyvet vagy éppen csaptelepet. A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel.
Nem könnyű a helyzet a vállalati kommunikációban, a covid volt a vízválasztó, ötödik éve folyamatos változásmenedzsmentben vagyunk – fejtette ki Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője. De nem csak a külső, a belső kommunikáció jelentősége is megnőtt az utóbbi években. Van, hogy 24 órájuk van, hogy egy jogszabályi változásnak megfeleljenek, ez őrületes tempót igényel - tette hozzá.
Kazatsay Eszter, a PENNY Magyarország kommunikációs vezetője is megerősítette, hogy felgyorsult a tempó, és kifejtette, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség szerepe is felértékelődött a gyorsan változó körülmények miatt.
A könyvek ugyan nem romlanak meg, de a piacot érintő változások a könyvszektort is érinti. A jogszabályi változás, a reklámtörvény is nehezíti az életüket, ahogy a kulturális környezet változásai is. A könyv nem egyenértékű az élelmiszerrel, a Maslow igénypiramis különböző szintjén helyezkednek el – ezt Ludvig Orsolya Stefanie, Libri-Bookline marketing és kommunikációs igazgatója fejtette ki az első kérdésre. Árérzékenyebb a társadalom, ma másként kell megszólítani őket. A könyvpiacon is óriási az árverseny, a könyv egy olyan termék, aminél sok szempontot figyelembe kell venni: egy könyvnek nem a könyv a konkurenciája, hanem a szabadidőspiac és az ajándékpiac. Mindemellett pedig még magát a tevékenységet, az olvasást is promotálniuk kell.
Agilis csapat szükséges a változáshoz Popovics Adrienn, a HELL ENERGY marketing igazgatója szerint, akik képesek gyorsan és hatékonyan reagálni a változásokra. Az érkező jogszabályi változással is komoly feladatuk van. Az árral is kell kommunikálnia a szektornak, itt is jellemző, hogy a fogyasztás csökkent, de az árbevétel nőtt, tehát emelni kellett az árakat külső körülmények miatt.
Az élelmiszerkereskedelem gyorsabb, de nekünk is igazodnunk kell hatékonysággal, agilitással
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
– mondta el Sommer Ádám, a Praktiker Kft.marketing és e-commerce igazgatója. Árral kommunikálni a barkács szektorban is lehet, de más megközelítést igényel, hiszen ezek tartós, tervezett vásárlások.
A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami egy extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője.
Címlapkép: Berecz Valter
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








