A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
A Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencia legfontosabb marketing-kommunikációs döntéshozók kerekasztalán elsősorban az árak kommunikációjáról volt szó, mely szegmensenként nagyon változik. Szóba került, hogy minden szektor kihívásokkal küzd, persze mindegyik más fajtákkal: más meggondolások mentén vásárlunk zsemlét, tejet, energiaitalt, könyvet vagy éppen csaptelepet. A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel.
Nem könnyű a helyzet a vállalati kommunikációban, a covid volt a vízválasztó, ötödik éve folyamatos változásmenedzsmentben vagyunk – fejtette ki Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője. De nem csak a külső, a belső kommunikáció jelentősége is megnőtt az utóbbi években. Van, hogy 24 órájuk van, hogy egy jogszabályi változásnak megfeleljenek, ez őrületes tempót igényel - tette hozzá.
Kazatsay Eszter, a PENNY Magyarország kommunikációs vezetője is megerősítette, hogy felgyorsult a tempó, és kifejtette, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség szerepe is felértékelődött a gyorsan változó körülmények miatt.
A könyvek ugyan nem romlanak meg, de a piacot érintő változások a könyvszektort is érinti. A jogszabályi változás, a reklámtörvény is nehezíti az életüket, ahogy a kulturális környezet változásai is. A könyv nem egyenértékű az élelmiszerrel, a Maslow igénypiramis különböző szintjén helyezkednek el – ezt Ludvig Orsolya Stefanie, Libri-Bookline marketing és kommunikációs igazgatója fejtette ki az első kérdésre. Árérzékenyebb a társadalom, ma másként kell megszólítani őket. A könyvpiacon is óriási az árverseny, a könyv egy olyan termék, aminél sok szempontot figyelembe kell venni: egy könyvnek nem a könyv a konkurenciája, hanem a szabadidőspiac és az ajándékpiac. Mindemellett pedig még magát a tevékenységet, az olvasást is promotálniuk kell.
Agilis csapat szükséges a változáshoz Popovics Adrienn, a HELL ENERGY marketing igazgatója szerint, akik képesek gyorsan és hatékonyan reagálni a változásokra. Az érkező jogszabályi változással is komoly feladatuk van. Az árral is kell kommunikálnia a szektornak, itt is jellemző, hogy a fogyasztás csökkent, de az árbevétel nőtt, tehát emelni kellett az árakat külső körülmények miatt.
Az élelmiszerkereskedelem gyorsabb, de nekünk is igazodnunk kell hatékonysággal, agilitással
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– mondta el Sommer Ádám, a Praktiker Kft.marketing és e-commerce igazgatója. Árral kommunikálni a barkács szektorban is lehet, de más megközelítést igényel, hiszen ezek tartós, tervezett vásárlások.
A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami egy extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője.
Címlapkép: Berecz Valter
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








